یه استاد توحیدی داشتیم...

یه استاد توحیدی نامی داشتیم 

عاشقش بودم

دوس داشتم برم ماچش کنم بسکه خوب بود

استاد تاریخ تحلیلی و انقلابم بود

یکی از استادایی بود که به شدت قبولش داشتم و ادم با سوادی بود

در طول 4سال دانشگاهم شاید کلا 3تا نصفی هم استاد درست حسابی نداشتم

ولی باور داشتم استاد توحیدی علاوه بر اینکه ادم خوبیه ،هم کتابخونه و هم باسواد

عادت داشت با دست چپش موهاشو از راست هی هدایت میکرد به چپ

مثال هم میخواست بزنه همش میگفت مثلا فلانی (که من باشم)

:)

خلاصه یه چیزی بود برا خودش

یه حرف جالبی میزد که من برای اولین بارمیشنیدم و خیلی هاهم از حرفش ناراحت شدن اما هیچکس نتونست حقانیت حرف خودشو به استاد ثابت کنه

استاد میگفت چیه هی کوروش کوروش میکنین؟

کوروش هیشکی نبوده

هنوز اگه بگیم داریوش کبیر درست تره 

کوروش کبیر نبوده

شما از هر تاریخ دانی بپرسی معتقده داریوش کارای بزرگ تری کرده نسبت به کوروش

از کوروش هیچی در دست نیست جز یه کتیبه گلی که اونم روش شرح فتح بابل نوشتن نه منشور حقوق بشر

خلاصه استاد جانمان بر این باور بود هرچیزی که راجع به کوروش میزنن من در اوردیه

و معتقد بود صفت کبیر برازنده داریوش هست نه کوروش

میگفت برین از هر تاریخ شناسی که میخواین بپرسین اگه ادم اهل کتاب و با سوادی باشه قطعا به شما خواهد گفت اکثر چیزایی که راجع به کوروش میگن الکیه

در مورد یهودی هایی که کوروش ازاد کرده بود میگفت اصلا اینطوری نبوده که کوروش بیاد بهشون بگه عزیزانم من بابل ازاد کردم حالا شماهابرین سر خونه زندگیتون

نه جانم (از دیشب از این کلمه خوشم امده :) ) در واقع کوروش اونهارو بیرون کرد از بابل نه اینکه ازاد کنه

و در ادامه استاد افزود که کوروش ارادت خاصی به اعراب داشته

بنده هم که خب کوروشو به عنوان یه پادشاه کاردرست شناخته بودم اولش حالت تدافعی گرفتم نسبت به این قضیه

 اما کم کم سوالای منو جواب داد و منو قانع کرد

یه سوالی که ازش پرسیدم این بود که پس چرا داریوش که میگین اطلاعات بیشتری ازش در دست به اندازه کوروش مشهور نیست؟

پس فلسفه جشنای 2500ساله چی میشه؟

ممدرضا شاه  چی میگه این وسط  ا؟

استاد گفت:

:|

افرین دانشجوی کوشا و فهمیده من سوال به جایی بود :|

کوروش از زمان ممدرضا یهو بزرگ شد

حالا چرا؟

چونکه ممدرضا تو یه دوره از سلطنتش به شدتتت پولدار شد 

و نمیفهمید با پولاش چیکار کنه

گفت چیکار کنم چیکار نکنم 

فکر کردنو فکر کردنو فکرکردن 

اصلا فکرنکنین به این نتیجه رسید که یه ابی،برقی،جاده ای چیزی ببره و بکشه به مناطق کشورعزیزش

تا به این نتیجه رسیدن کوروشو بچسبونه به خودش و بگه ما ادامه اوناییم 

بدین مناسب جشنای 2500ساله شکل گرفتن

حالا چرا؟

چونکه اطلاعاتی از کوروش در دست نبود

نمیتونست بگه من مث داریوشم

 چون تو تاریخ امده کارای بزرگی که داریوش انجام داده 

و بدین گونه امدن کوروش بزرگ کردن


راستش بچه ها واقعا یادم نیست دیگه چی گفت فقط یادمه همه ی ما قبول کرده بودیم 

حتی ما در مورد ذولقرنین هم خیلی بحث کردیم

ولی واقعا یادم نیست چی میگفتیم

:|

فکرکنم بادوم لازمم

اگه یادم امد مینویسم براتون

چندتا کتابم بهمون معرفی کرد که هم تاریخدانای داخلی و هم خارجی در رد کبیر بودن و کارایی که میگن کوروش کرده نوشته شده بود ولی هرچی گشتم ندیدم 

اونارم دیدم میذارم

یکی نیست بهم بگه تو که اطلاعات ناقصه مریضی مگه حرف میزنی؟؟

:|

این قرار بود کامنت پست اقای سر به هوا بشه

خدا بی پستی رو نیاره

:|



**miss _ golden**:
۴ شهریور ۹۶، ۱۰:۵۸

😃

چه جالب


همینقد
:)
زهرا:
۴ شهریور ۹۶، ۱۱:۰۸

منم یه چیزایی شنیده بودم در این خصوص


:|
nily ..:
۴ شهریور ۹۶، ۱۱:۱۸

عجب! :))

کامنت به این بزرگی؟! O_o


مریم لبخند پتوپهنی به نیلی میزند
و نگاهی که میگویند چیکارکنم خب؟ به اون میاندازد
عارفه ...:
۴ شهریور ۹۶، ۱۱:۲۰

خسته نباشی دلاور‌...خداقوت پهلوان


:)))
دلاوری از خطه ی کریمان
دُچــــ ــــار:
۴ شهریور ۹۶، ۱۱:۳۸

الان سیگار کجاش بود؟ :)


دوس داری سیگار؟
:)
دُچــــ ــــار:
۴ شهریور ۹۶، ۱۱:۵۵

اینکه استاد همش شما رو مثال میزد نشون میده اون چیزی که خط اول گفتید دو طرفه بوده انگار :)))


اره تازه 2بار بخاطر اینکه من خیلی خوابم میومد کلاسو 10دقیقه زودتر تموم کرد
:)
دریا _ گاه نوشته های من:
۴ شهریور ۹۶، ۱۲:۰۳

من که بهت پیشنهاد می کنم آثار و مقالات دکتر روزبه زرین کوب را بخونید از برجسته ترین اساتید تاریخ ایران باستان و استاد دانشگاه تهران

خودتون منشور کوروش را خوندید؟


نخوندم
ولی سال سوم دبیرستان معلمم یه کتاب بهم داد که یادمه توش از رفتار خوب کوروش نوشته بود وقتی که بابل فتح میکنه حالا یلادم نیست همون منشورش بود یا نه
خودمم اولاش گیج بودم که چرا استادم اینطوری میگه ولی کم کم هممون دیگه اخراش اون حالت تدافعی از دست داده بودیم
ولی خب من هنوزم خیلی سوال در این مورد دارم
گل بهار ..:
۴ شهریور ۹۶، ۱۲:۲۳

ما اصلا از این استادها نداشتیم ...استاد خوب درس رو هم شیرین میکنه 


اوهوم
دقیقا
علاقه به درس میاره 
اسمان ***:
۴ شهریور ۹۶، ۱۲:۴۸

اه تصوراتم نسبت به کوروش ریخت بهم.....


بنظرم اگه به کوروش علاقه داشتین یه پرسجویی از اهلش بکنین
.. محمد ..:
۴ شهریور ۹۶، ۱۳:۴۳

عجب..!


:|
Va hid:
۴ شهریور ۹۶، ۱۴:۰۸

سکوت کنم بهتره!!!موفق باشید!!


که الکل نگاه من یواش داره میپره؟
:)
سایت تفریحی چفچفک:
۴ شهریور ۹۶، ۱۴:۲۶

من چیزی نگم بهتره!!


منم همینطور
:)
آقای سر به هوا(o_0):
۴ شهریور ۹۶، ۱۵:۲۵

بله منم شنیدم از کوروش اطلاعاتی نیس

تحقیق کردم دیدم بنده خدا اصلا حرفی نزده و نقل قولها چرته همه
من کشورم دوی دارم ولی این دلیل نمیشه بگم خونم رگین تره


این پستت هم پایین مطلبم لینک کردم:)
تشکر


کلا ملت خوشالی هستیم

ممنون
:)

Shahtot 🍇🍇🍇:
۴ شهریور ۹۶، ۱۵:۵۵

سلام :)

واقعا ؟؟!‌! من همیشه فک میکردم کوروش کارای بزرگتری کرده
حالا اگر بازم چیزی متوجه شدی بزار بی زحمت :))


سلام به وری ماهت
دعاکن یادم بیاد
:))
هلما ...:
۴ شهریور ۹۶، ۱۶:۵۲

من علاقه خاصی به تاریخ ندارم. :)

ولی جالب بوده. کلاس خوراک خودم بوده :))


ااااا وقتی مینوشتم یه لحظه یادت افتادم
:))
ــ حسان ــ:
۴ شهریور ۹۶، ۱۸:۰۱

معلم کلاس چهارم ما هم داریوش رو بیشتر دوست داشت


معلم کلاس چهارم شماهم موهاشو از سمت چپ هدایت میکرد به سمت راست؟
علیرضا امیدیان نسب:
۴ شهریور ۹۶، ۱۹:۰۶

خخخخخخ عجب


خنده بر هر درد بی درمان دواست
:|
سیّد محمّد جعاوله:
۴ شهریور ۹۶، ۱۹:۴۳

امان از این تاریخ که بی تاریخش کردن

جالب بود
ممنونم.


خواهش میکنم

حوا بانو:
۴ شهریور ۹۶، ۲۱:۵۴

ممنونم.


از چی؟؟
:))
علیـ ــر ضــا:
۴ شهریور ۹۶، ۲۲:۵۰

اینهمه تریزه نویسی 😂😂 اگه درست نوشته باشم 

چه منطق خوبی داشته استادتون ایول بهش 
چیزای خیلی مفید به واسطه شما نایب ما شد 😢 
خوبه این مطالب روز مره که نه زندگی جالبتون رو با ما به اشتراک بگذارید 


تریزه؟؟؟!!!
زندگی جالبم؟؟
:))
___ سلوچ:
۵ شهریور ۹۶، ۰۸:۵۱

اطلاعات گسترده ای در زمینه تاریخی ندارم و  نظری هم ندارم


*جانم* رو تازه کشف کردین؟ خیلی حس خوبی داره این کلمه که :)


:))
(نه جانم )تازه کشف کردم
:))
هلما ...:
۵ شهریور ۹۶، ۱۳:۰۱

:)

چقد خووووووووووووووووووووووووووووووب *__*


:))
چش قشنگ منی
علیـ ــر ضــا:
۵ شهریور ۹۶، ۱۳:۰۴

آره پع چی


:)
خوبه که زندگیم برای کی حداقل جالبه
Frozen Fire:
۵ شهریور ۹۶، ۱۳:۱۳

اینکه هرچیزیو میچسبونن به کوروش الان نشانه‌ی فهم و شعور شده :/
یاد پست نیکولا افتادم که میگف(نقل به مضمون)کاش قبل اینکه یه نقلی از کوروش بکنیم،ازمون میپرسیدن شاهِ قبل و بعد کوروش کی بوده!بعد ادعامون میشد :/


دقیقا
مثلا فکرمیکنن خیلی خفنن خیلی ایرانی هستن خیلی سرشون میشه یا خیلی لاکچری هستن

حوا بانو:
۵ شهریور ۹۶، ۱۳:۴۰

از پست. :)


قابل شمارو نداشت
:)
هویجوری :):
۵ شهریور ۹۶، ۱۴:۵۳

منم قبول دارم داریوش خیلی کارا کرده،ولی خب داریوش دوماد سرخونه ی کوروش بود دیگه،واسه همون همه چی به اسم کوروش تموم میشد..ولی کوروش مهربون تر از داریوش بود:))


داریوش مظلوم واقع شده
:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">