گشنگی و دیگر هیچ!

من آدم تنبلی نیستم. واقعا نیستم. می تونید از همه بپرسید به جز‌ء مامانم، خونواده و دوستام. بقیه همه به شما اطمینان می دن که من خیلی هم مخالف تنبل هستم. درسته آخرین باری که غذا درست کردم رو یادم نمیاد ولی یادمه این اواخر یک بار همکارم از ۱۰ به مرغم ۶ داد. همکارم تازه اومده و هنوز یخش باهام باز نشده. فهمیدم تو رودروایسی این‌ نمره رو بهم داد. خیلی با احترام باهام رفتار می کنه و من مطمئنم یه ذره باهام صمیمی تر شه نمره واقعی و بهتری بهم می ده. ۷ سال شد که جدا از خونوادم هستم و خیلی غذاهای خوبی یاد گرفتم. مثلا پیتزای کدو. همه تفش می کنن بیرون جز خودم. خیلی خوشمزه است. مردم کج سلیقه شدن. باید با حقوق بعدیم یک دست قاشق و چنگال دیگه هم بخرم. قاشقام که تموم می شه می رم سراغ چنگالام. واقعا برنج و آبگوشت خوردن با چنگال سخته. اگه‌جایی رو می شناسید که‌ مسابقه ای چیزی هست که بابت این کار جایزه می دن خبرم کنید. خُبره شدم. قبلنا که کرونا نبود بعضی شبا مجبور می شدم با دست غذا بخورم. نه که حوصله شستن قاشق نداشته باشم بلکه چونکه پیامبراینا هم با دست غذا می خوردن و من به عنوان پیرو راهشون باید مسلمون بودن خودم رو ثابت می کردم به طریقی.
مامانم متوجه قضیه نیست که اینطور نیست که واقعا دلم نخواد غذا درست کنم. درسته غذا درست کردن برای خود کار عبثیه ولی‌ من به خودم اهیمت می دم و غذاهایی که صاحب خونه ام و خاله ام برام میارن رو به دفعات می خورم. دفعات زیاد. بعضی وقتاهم که تموم می‌شن می شینم گریه می کنم. بچه ها من واقعا آشپزی رو دوست دارم. ولی نه برای خودم. آخه خودم که‌ نمی تونم به خودم دروغ بگم که به به چه غذای خوبی. ولی داداشم و بابامم که می تونن فیلم بازی کنن چقدر غذام خوب شده و من دلگرم شم. خلاصه اینکه غذا درست نکردن من علاوه بر نداشتن یک دلگرم کننده فقط تو دو تا دلیل خلاصه می شه:
برای اینکه ظرف کثیف نشه غذا درست نمی کنم!
و برای اینکه ظرف تمیز ندارم غذا درست نمی کنم!
بین اینام یک هفته ای وقت هست که غذا درست کنم.
و می خواید باور کنید یا نکنید درست می کنم. چون می میرم از گشنگی اگه درست نکنم و بلاخره این معده هم یک درخواست هایی داره که باید بهش توجه کرد، گناه نکرده که گیر من افتاده.
ولی واقعا جدیدا تصمیم گرفتم به غذا خوردنم بها بدم. چون مامانم می گه هنوز جوونم و کلی سال پیش رومه و به‌ معده ام برای ادامه زندگیم نیاز دارم. باید یک تصمیم جدی بگیرم برای غذا درست کردن و خوب درست کردن. شاید برای قدم اول با حقوق بعدیم ظرف هام رو بیشتر کنم. تعداد قاشق ها و قابلمه ها به خصوص. ولی اگه خدا قابلیت نشخوار رو برامون تعبیه کرده بود من الان اینقدر دردسر نداشتم.
غذاهای آسون‌ اگه بلدید بریزید تو کامنتدونیم. خداخیرتون بده. اگه هم بلد نیستید گلریزون کنید من ماشین ظرفشویی بخرم. خدا بیشتر خیرتون بده. دیگه اگه اینقدر محبت هم‌ به من ندارید برای تولدم یک دست قاشق بفرستید کرمون.

مریم بانو:
۲۲ آذر ۹۹، ۲۱:۲۰

عایاخودت عصبی یا کلافه نمیشی وقتا ظرفای کثیفت میمونه؟

عایا دلت نمیخواهد یک وعده غذای گرم وخوشمزه بخوری؟

عایا اعتقادی به رژیم غذایی سالم داری؟؟

عایا نمیترسی موقع پیری دهنت صاف شه بخاطر شیوه ناسالم زندگیت؟

عایا نمیخواهی تف کنی تواین همه تنبلیت؟

عایا میدونی سوهاضمه چیست؟

جایزه ام میخوای!!

:)

کتلت ، سوپ جو، ماکارونی ، دم پخت ، کوکوسبزی، عدس پلو

اینا آسون تره

بیا بعد ازاین آدم شو:)


نه.
وقتی همه چیز تمیزه حس خوبی دارم. وقتی هم تمیز نیست حس خاصی ندارم.
چرا تف می کنم.
سوپ جو چه شکلیه؟
سعی ام رو می کردم. قول نمی دم ولی.
منتظر اتفاقات خوب (حورا):
۲۲ آذر ۹۹، ۲۱:۲۷

سیب زمینی آبز و تخم‌مرغ آب‌پز با مقداری نمک و نعنا و کره:)
ماکارونی! به نظر ساده میاد.


همشو مصرف دارم.
متاسفانه کامنتت دردی دوا نکرد. پس لطفا در‌ مراسم گلریزان شرکت کن. ممنون.
واران ..:
۲۲ آذر ۹۹، ۲۲:۳۱

سلام
خب پس هنوز وقتش نیست :دی
خواهر زاده گوچکم که خیلی آشپزیش خوبه بهش همیشه
میگم از وقتش گذشته :دی
ولی الان به تو میگم پس هنوز وقتش نرسیده و نیست :دی



+
میتونم اونور تمام غذاها رو بهت بگم اینجا سخته گفتن و نوشتن اینجور چیزها :)


++
شماره حساب و آدرستم بده شاید به درد خورد :))
فقط من موندم چرا قاشق ها یا بقیه ظروفت نیستش ؟🤔
سوال شد واسم جدی 🤔😀

ولی ماشین ظرفشویی اسمش فقط قشنگه وگرنه هیچ گونه کارایی نداره :)
بماند الان با این اوضاع گرونی هی پودرش/صابونش خدا تومنه !
بعد هم ظرفا هم هی باید خودت بسختی بذاری داخلش !
چون اقوامم قدیم داشتن این اطلاعات رو میدونم :)

+++
ولی بنظرم آدرس رو بده خودم بیام کمکت کنم :)
آشپزی و مدیریت اونجا رو بده من عوضش تو اون محل کارت ، یه شغل هم برای من دست و پا کن :دی😉😅😅


سلام
غذارو عموما تو قابلمه می خورم. بعد همه ی قاشق هام که کثیف می شن و دیگه قاشق تمیز ندارم می رم سراغ چنگالام. تا اونام تموم شن. بعد باید به خودم انگیزه بدم و برم سراغ شستن ظرف ها که عموما یک هفته طول می کشه.
:))))))
قربون شما. استقبال می کنم.
امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ:
۲۲ آذر ۹۹، ۲۲:۳۵

مریم اینجانب هم یه تازه تنبل هستم
قبلنا خیلی بهتر بودما
ولی الان ساعت یک بعدازظهر تازه از خودم میپرسم غذا چی بپزم 😐😐

اگه تونستی با غذاهایی که اینجا میذارن یه لیست توپ تهیه کنی برا منم بذار، بلکه باهم یه اپلیکیشن توپ پرفروش بزنیم😁


بیا در آغوشم
:)))))
شاید واقعا بتونیم از همین تنبلیمون پول در بیاریم و میلیاردر بشیم.
بازم بیا در آغوشم.
بهارنارنج :):
۲۳ آذر ۹۹، ۰۰:۰۰

سلام مریم کاش اینجا هم قابلیت گذاشتن را داشت ولی حالا که نداره من با تایپ می کنم اصلاً ربطی به تنبلی نداره چون تو بهتر از هر کسی میدونی که ما آدم‌های فعال هستیم داشتم می‌گفتم راجع به غذای ساده از من میشنوی با یک بسته نودلیت یکجا بخر یک کاسه آب کن بگذار جوش کمی زردچوبه کمی کالباس رنده کن با یک قاشق دخترم دخترم عاشق هم اگر نبود می توانی سر بکشی و باور کن که غذای خوشمزه ای میشود


گذاشتن چی؟
بگو اضافه کنم گلم.
:))))
شانس آوردید نمی شه ویس گذاشت وگرنه دهنتون سرویس بود با صدام.
سمیرای عزیزم من تو این سالها اینقدر نودلیت و پاستای آماده خوردم که اسمشم‌میاد می خوام بالا بیارم با اجازه ات :)))
رابطه ای هم با فست و فود ندارم‌. اگه  داشتم وضعم بهتر بود.
مسافر:
۲۳ آذر ۹۹، ۰۱:۰۹

غذا ساده فسنجون . کباب دیگی . کبابسیخی . تاس کباب کچل کباب. جیگر کباب قلوه کباب. .. تنبل کباب . کباب ادم ( جزیره ادم خوارها تشریف ببر) برو تواتاقت به تنبلیت فکر کن خدا فهمید تو زن زندگی نیستی هیچ مردی سمتت نفرستاد ( اون دنیا هوری بهشتی میشی خخ ) شایدم مردهااز چشمات فهمیدن تو اهل خانه داری نیستی ( تعجب خ) احتمالا خاله یا مامان یا عارفه عاطفه یادشمن همشیگین باقر لو دادن ( قرض نده )
فکر کنم باید مامانت چند تا سیب برات تو مسیر بزاره مثل حسن کچل خخ
کادو تولدت باید با هم بچه های اینجا یک شوهر اشپز پیدا کنیم ( سامان گلریز اگه زن نگرفته باشه )
گل ریزون ( شوهر ریزون )
سالی یک بار حموم میری اعتراف کن خخ
اشپزیبلد نیستی سی سال شده اینجا کلاس اشپزی هم باید بزاریم برات
املت نیم رو تمام رو پشت رو بهترین غذا ساده
قبلا میگفتن تو شیرینی پزی و اشپزی استادی ( دروغ سیزده بود )
( تف هات جمع کن لازمت میشه خخ بوقق )


:)))))))))
ببین خیلی جزئیات ریزی از من می دونی. دمت گرم که اینقدر دقیق می خونی پست هارو. و دمت گرم که نمی گی کی هستی. بیا بگو خب بچه جان.
احساس می کنم بیشتر با سامان گلریز و غذاهایی که درست می کنه دچار بیرون روی و بالا روی بشم :)))))))


رزا __:
۲۳ آذر ۹۹، ۰۲:۴۷

معدت چرا متوجه نیست ظرف نیست پس غذا هم نیست. معده هم. معده های قدیم والا
ماکارونی پاستا املت استامبولی(برنج و گوجه هم میگن) دمپخت خوراک مرغ با نون غذا های اسونین


اره، اصلا درکم نمی کنه. اینم شانس مایه.
پاستا که اگه نبود من خیلی وقت پیش به رحمت خدا رفته بودم.
متشکرم.
لادن --:
۲۳ آذر ۹۹، ۱۰:۰۹

عجب! اصرار هم داری که تنبل نیستی آخه :))

ببین! به نظرم یه راه داری. بیا و انواع کوکو و دمپخت رو یاد بگیر. تاس کباب هم عالیه.

توضیحات:
کوکو غذاییه که ماده اصلیش تخم مرغه. یعنی نیاز بدن به پروتئین و چربی و یه عالمه ریزمغذی و غیره رو تامین می‌کنه. یه مدلش با سیب زمینی آبپز له شده+ تخم مرغ+ زردچوبه و نمک و فلفل سیاهه. این مدل برای اینکه وا نره باید خمیرش نسبتا شل باشه. سیب زمینی آبپزش زیاد باشه از هم می‌پاشه.
قشنگ ماهیتابه نچسب رو بذار کمی داغ بشه. کمی روغن بریز بچرخون دیوارهای ظرف چرب بشه. کل مایه رو بریز کف ظرف. یه طرف کوکو که آماده شد ( دورش طلایی میشه) از وسط با قاشق نصف کن و آروم برگردون.
حالا همین کوکو، سیب زمینی رو خام رنده کنی یه طعم دیگه میشه :)) میتونی به سیب زمینی خام رنده شده، هویج، کلم بروکلی، کدو و پیاز رنده شده رو هم بر حسب ذائقه اضافه کنی. این که گفتم تا حالا شش هفت تا غذای متفاوته ها :)) اگه دم دستت آرد نخودچی بود، یه قاشق مربا خوری بریزی بد نیست. زیاد نریز مزه خمیر می‌گیره
من خوابگاه زیاد بودم از تجربیاتم استفاده کن.

حالا دمپخت. این غذا از پیاز سرخ شده شروع می‌شه. پیاز که آماده شد می‌تونی هر چیزی موجودی داری اضافه کنی. اگه مرغ داری تکه های ریز مرغ، گوشت چرخ کرده باشه، کمی، یا حتی لوبیا سبز ریز خرد شده عدس سبز و... آها! با گوجه‌ای که خوب تف بخوره هم عالی میشه ^_^
یه قلق دمپخت خوشمزه بهت یاد بدم. اون مرحله‌ی که داری آب اضافه می‌کنی به اون ترکیب بالا، بذار آب خوب جوش بیاد و کمی اون مایع جا بیفته. بعد به میزان لازم برنج بریز و بذار آروم بپزه. برو نیم ساعت بعد بیا :)

تاس کباب هم که عشقه. خوراک خودته. کف قابلمه کمی روغن بریز. مرغ اگه داشتی خوبه نبود هم با سبزیجات کافیه. روش حلقه‌های پیاز بریز. چون خوب له میشه می‌تونی زیاد بریزی مثلا یه پیاز متوسط رو به بزرگ. بعد سیب زمینی، کدو، بادمجان، گل کلم، هویج، فلفل دلمه، قارچ و هر چی دوست داری حلقه حلقه بچین. روی این ترکیب حلقه‌های گوجه بریز که رنگ و طعم خوبی می‌ده. یه ریزه زردچوبه، ادویه دلخواه و نمک. یک سوم لیوان آب. حالا در ظرف رو که گذاشتی، بذار روی شعله ی کم. اون سبزیجات آب غذا رو تامین می‌کنه. دفعه‌های اول باید بهش سر بزنی تا دستت بیاد چه میزان آب داره و حواست باشه نسوزه. به مرور استاد میشی یه هو یه ساعت بعد میای غذای آماده رو تحویل می‌گیری :)

سوالی داشتی ازم بپرس.

+ دیگه من ماهیگیری یادت میدم از گلریزون خبری نیست :)


واقعا نیستم. فقط عادت کردم. همین. :)))
ببین خیلی خوب توضیح دادی. خداییش دیگه سرخ کردن کوکو رو بلدم. دیگه می دونم روغن چقدر باید بریزم :))))))))
کوکو و دمپختک و تاس کباب رو زیاد درست می کنم. ولی نه به این شکلی که گفتی. شاید از غذاهای تکراری خسته شدم. هرچی هست تنبلی نیست می دونم. درست می کنم و نتیجه رو اعلام می کنم امشب بهت.
دم شما گرم.
شما دینت رو ادا کردی. بچه ها از لادن یاد بگیرید. :)
مریم بانو:
۲۳ آذر ۹۹، ۱۷:۱۶

منم با لادن موافقم ، اصرارم داری بگی تنبلی نیست:)

ببین عزیزم ببین دخمل خوشگلم میگی عادت کردم

خب تعریف تنبلی همینه دیگه عادت کردن به وضعی که ازش ناراضی هستیم

وبااینکه میتونیم تغییرش بدیم ولی نمیدیم!

حالا منم ذاتا شلخته ام ولی چون مامانم از نه سالگی میخواس شوهرم بده

تعلیمات سخت اشپزی وخونه داری از سر گذروندم!

انصافا واسه منم یه گلریزون بزار الان یادم اومد مسواکم خراب شده:/

یکی از همین اپلیکیشن های اشپزی مثل پاپیون و .. نصب بنما بسیار کار راه بندازه

موفق باشی :)




بچه جان من اگه تنبل بودم اصلا غذا درست کردن بلد نبودم. ولیکن من کلی غذا بلدم. فقط حوصله آشپزی ندارم گلم.
خب مسواک یکی دیگه رو بردار. اینکه گلریزون نداره.
قربون شما. :)
مسافر:
۲۴ آذر ۹۹، ۰۴:۴۹

اوه چه عصبی شد بلدی بلدی اشپزی بلدی تنبل نیستی خوشکل پر کار مهربون همه چی تمامی ( اروم باش ریکلس ریکلستر تر تر تر تر رررر. ر ر )
خوب حالا اروم شدی افرین دخترم بریم سر اصل مطلب تنبل بودن افراد به کل زندگی بر نمیگرده ممکن دوره ای باشه دوم ادم یک زمانی چیزی خوشش بیاد زمانی نه علاقه و انگیزه تاثیر داره مثلا زمانی شوهر کردن یا کسی علاقه داشتن باعث شه اشپزی و خونه داری یاد بگیری ( شاید خخ ) ( تف ) یا مثل کامنت بالا ازدواج کودک همسری خخ از بچه گی .. یا هر سنی مامان تون زوری شروع اموزش کنه .
انگیزه علاقه مهم تنهایی باعث میشه بعضی کارها برای ادم جذاب نباشه مثل اشپزی و خونه داری انگیزه کم کم از بین بره ( برای همه نه بعضی تنهایی خونشون برق میزنه چون النظافتون منلل زیبا .
در کل تغیر انگیزه تلاش میخواد یا طرف انگیزت تغیر بده یا خود انگیزه ( فکر کنم گرفتی حرفو افتاد خخ )
حالا خودت گفتی تنبلی بچه جون ( به قول خودت از یک ساله و 40 و60 ساله میگی خ) اگه سلامتی و روحیه خودت مهمه یکم تغیرات بده از یکنواختی دربیا ( :-)
غیر اخلاق گندت ( خخ ) این مشکل حل کن خودت برای خودت مهم باشه
از لیست غذا بلدی بگو بعدا مهمونت شدیم سفارش بدیم
موفق باشی دخترم
از طرف گروه مجازی دشمنان درجه یک شما


:))))))))
بابا خیلی مسقره ای! :دی
تصمیم دارم تو بیست و شیش سالگی همین کار رو بکنم. حواسم هست.
:))))
خیلی خنده داری!
بانوچـه ⠀:
۲۹ آذر ۹۹، ۱۷:۰۶

این نصیحت رو از کسی که چند سال تنها زندگی کرد بپذیر. به غذا خوردنت اهمیت بده که مثل من چند سال بعد به زخم معده و چربی کبد و ریزش مو دچار نشی.


اره واقعا. حرفاتو قبول دارم. همین الان‌ از دوران خوابگاه زخم معده رو دارم. ولی اصلا تصمیم‌دارم تو بیست و شیش سالگیم بیشتر حواسم به خودم باشه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">