روزه گیرندگانم!

میرفتم سر یخچال و هر چی از سحری دیشب مونده بود و برمیداشتمو پشت پرده گَنجه ی تو انباریمون  تند تند لقمه میگرفتمو میخوردم
بعد هم یه لیوان ابِ یخخخخخخخخخ روش

با اینکه سر اون درسه که معلمم بهمون شکلات دادو گفت برین یه جا بخورین که هیشکی نباشه فاطمه و جواد تمام شکلاتارو خوردن و بعد برام شفاف سازی کردن که خدا همه جا هست و ما رو همیشه میبینه اما یه حسی بهم میگفت خدا پشت پرده گَنجه انباری رو نمیبینه

خوبیه ماه رمضون اینه که ظهراش همه میخوابن،مامانمم که حموم میرفت عرصه برای جولان دادن من باز بود

حتی یادمه یه بار پشت پرده نشستمو نون تو ابگوشت ترید کردمو با دوغ سبزی زدم بر بدن!اینقد ابگوشته خوشمزه بود که هنوووز مزش باهام مونده!

یه کم که بزرگ تر شدم دیگه نهار نمیخوردم درجه ی عرفانم بالاتر رفته بود

بطری ابو از یخچال برمیداشتم مثلا میخواستم بگم که میخوام لبامو تر کنم بعد سر بطری رو میذاشتم روی لبام و هی تند تند میوردمش بالا و پایین اینقد این کارو میکردم تا جایی که یهو اب از گلوم میرفت پایین

اون موقع بود که به نیت شوم خودم رسیده بودم و از ته دل خوشحال اما یه کمی بلند  اظهار پشیمانی و تاسف و ببخشش میکردم که مثلا حواسم نبود تا خدا بشنوه و ندیده بگیره و روزمو ازم قبول کنه

همینقد تصور ساده ای از خدا داشتم!

به قول عارفه کلمو خر بکنه یک درمیون هم میگرفتم ولی خب سختم بود.یادداشت دارم از اون موقع با این مضمون که امسال(تاریخ نزدم!الله اعلم کدوم سال)12تا روزه گرفتم و 17تا نگرفتم.زهره فقط 4تا گرفت!

یکی نبود بهم بگه اخه عااامو فخرفروشیت واسه چیه؟؟تو که همون 12 تارم به فنا دادی!باز اون 4تا درست حسابی گرفت!

خلاصه اینم از خاطره ی من از11 /12 سالگی که شروع کردم به روزه گرفتن

درسته با این هوای گرم ماه رمضون سختی پیش رو داریم اما من خوشحالم از اومدنش

البته نمیتونم قول بدم دوباره نون تو ابگوشت ترید نکنم!

اما قول میدم اگه خواستم اب بخورم دیگه بطری رو سر نکشم ،غیر بهداشتیه،بریزم تو لیوان بخورم!



محبوبه شب:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۴:۵۷

ترید یا تیلیت؟ مسئله این است.


:|
:)
:))
ما میگیم ترید

ار کیده:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۵:۱۱

ما میگیم تیلیت
ولی درستش ترید ه :))


دیدی ؟دیدی؟دیدی؟محبوب شب
جدی درستش تریده؟؟؟؟؟
بلاخره ما یه چیزی میدونیم که میگیم تیرید
:)))
بهارنارنج :):
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۵:۱۵

مریم؟مریم؟:|
:))))


:))))
بعععله؟
فرشته ...:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۵:۴۵

فقط جمله‌ی اخرت فقط:)))
منم ۹ تا ۱۱ سالگیم فقط ۷ روز روزه گرفتم:| هر کاری کردم و از هر چی شیخ پرسیدم بلکه بگن بچه بودی و اشکال نداره نمیخواد قضا کنی نشد، حالا منم و ۹۴ روز روزه‌ی قضا که باید بگیرم:|


ازاین نتیجه گیری بهتر؟؟
:))))
باز خوبه میدونی چقد باید بگیری
آقای سر به هوا :):
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۵:۵۶

نون تو ابگوشت؟
ای خدا دهنم اب افتاد!
ابگوشت کی فرصت کردب بی سر و صدا گرم کنی؟
من به یخچال نگاه میکنم صدا میده!!!


:)))
ینی شما نون تو آبگوششگت نمیریزین؟
نون نمیریزین پس چی میریزین؟؟
علیــ ـرضا:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۶:۰۵

ماشاءالله واسه خودت یپا خانوم برقی بودی ( جاروبرقی )
😐⁦❤️⁩


:)))
خداقبول کنه
اسمان ***:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۶:۵۳

مثلا فک کن تو اهواز روزه هم باشی ،با این وضعیت خدا باید یه روز روزه مارو ۳روز حساب کنه:))


خدا اهواز آفرید که ماها به وجود جهنم ایمان بیاریم
:))
فا طمه:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۷:۰۲

اقا من تازه بعد عمری دنبال کردنت اومدم چن تا از پستاتو خوندم و خب یه جورایی پشیمونم چرا زودتر نخوندم. خلاصه خواستم مراتب نیش باز خود را اعلام بدارم بعد خوندن پستات و بگم مرسی که دل ملتو شاد میکنی :دی


خوشحالم که دوست داشتی وبلاگمو
ممنونم :)
جاشه بگم که ،کاش یکی پیدا میشد دل منو شاد میکرد
آقای m.r:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۷:۱۲

غیر بهداشتیه


اره
:|
محبوبه شب:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۷:۱۵

مریم مریم -_-
محبوبه بالام جان محبوبه :| اون ه آخرش مهمه -_- : )))
خایل خب بابا : ))


:))))
بله بله
محبوبه!
هماناخداوند ضایع کنندگان را دوست نمیدارد
آقای سر به هوا :):
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۷:۱۸

بحث ابعاد کاریه
مثلا نهایتا فرصت کنم نون بخورم یواشکی!


از همون موقع مدیریت زمانم قوی بود
:))
نمک کتاب:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۸:۲۵

ما هر سال برای نیمه شعبان کار بزرگی انجام می دهیم، بزرگتر از همه جشن ها و نذری ها...
ما سعی می کنیم با کتاب هایی در مورد مهربانی های امام، حب امام رو در قلب ها زنده کنیم....
هر کس که یک جرعه از این محبت تو زندگیش جاری بشه، میشه باقیات الصالحاتی برای ما...
چون دلی که عاشق امام شد گمراه نمیشه؛ و این هنر فقط از "کتاب" برمیاد نه هیچ چیز دیگه!
برای سهیم شدن در این کار بزرگ:

6104-3378-6495-7020


چقدم خوب

ام شهرآشوب:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۸:۵۵

خدا نکشدت مریم :))))

خدایی واسه دخترا سخته سالای اول روزه گرفتن
من هیچوقت واسه خدا زیرورو نکشیدم :))

کلاس دوم که بودم یادمه سرماخوردم بابام نذاشت چهارده تا از روزه هامو بگیرم. ولی سالای بعد گمونم همه رو گرفتم. زمستون بود. روزه گرفتن آسون بود


من از همون موقع یه ذره جنسم نامرغوب بود
:دی
شروع زمان روزه گرفتن من تو تابستون بود
بعدشم من قدم اون موقع ۵۰بود وزنمم ۳۰ فکرکن چی بودم
:)))
روزای آخر دیگه کم کم محو میشدم

آلاء ...:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۸:۵۷

من قایمکی روزه میگرفتم تا این درجه از عرفان بودم=))


:)))
 به به چه دختری
آی لاویو داری
:دی 
آلاء ...:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۹:۱۳

مامانم نمیذاشت روزه بگیرم غذا میریخت بخورم میریختم آشغالی
بعدا لو رفتم


ایول بابا
:|
یه لحظه شرمگین شدم
آذری قیز:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۲۰:۳۲

خدا حتما قبول کرده چون با خلوص نیت بوده:)
من ولی یادم میاد همیشه همه رو گرفتم
فقط یه چند بار ی که مریض شدم و بابام نذاشت بگیرم و روزه ام ور باز کردم کلی ذوق مرگ شدم:)


دقیقا،من مطمعنم اون روزه هام بیشتر این این روزه هام قبول بوده
:)))

serek Khatoon:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۲۰:۳۵

بعدش احتمالا موقع تردد توی خونه بوی آبگوشت و سبزی ازت متصاعد می‌شده منتها دل‌شون نمی‌اومده ضایعت کنن مثل خدا :))))


:))))
حتما همینطور بوده
یادم باشه از مامانم بپرسم
سیّد محمّد جعاوله:
۱ ارديبهشت ۹۷، ۲۱:۰۲

من از راهنمایی شروع کردم روزه گرفتم
وای یادش بخیر


شماها خوشبحالتون بود
هویجوری :-):
۱ ارديبهشت ۹۷، ۲۳:۱۰

من پارسال سر امتحان نهاییا روزه بودم:| تو طول ترم خوب نخونده بودم فک میکردم روزه بگیرم بهم وحی میشه😂


:))))
اَی خِدااااااا
منم از این فکرا زیاد میکنم
ح. شریفی:
۲ ارديبهشت ۹۷، ۰۰:۴۲

روزه قبول باشه 😂


:دی
Nelii 💉📚:
۲ ارديبهشت ۹۷، ۰۱:۳۴

من فکر میکردم باید اذان صبحو بشنوم بعد سحری بخورم، توجیهمم این بود که چرا افطارو بعد شنیدن اذان میخوریم؟
نتیجه میگرفتم وعده های ماه رمضون باید بعد شنیدن اذان باشه:/


:|
افرین
منم اگه یه کم اون موقع ها فکر میکردم ممکن بود به همین نتیجه برسم
هاتف ..:
۲ ارديبهشت ۹۷، ۱۴:۵۰

پستت رو نخوندم در حالی که شدیدا دوست داشتم بخونم .
می دونی من الان به خاطر شرایطی نمی تونم روزه بگیرم و خیلی عذاب می کشم .
می دونی روزه و افطار و اون حال و هواش رو خیلی دوست دارم و قطعا هم تو نشستی تعریف کردی ممکنه ناراحت بشم . ببخشید
سمت های ما نمیایی ها :) حواسم هست


نه ناراحت نمیشی
اصلا از افطار نگفتم
:))
باخیال راحت بخون
منم بخاطر زخم معدم نباید بگیرم اما نمیتونم نگیرم
همشم ضرره به خودم
میام میام

فرشته ...:
۲ ارديبهشت ۹۷، ۱۷:۰۲

اقا من یه سئوال برام پیش اومده،این پسرها تو ۱۵ سالگی قد و هیکل بزرگ دارن اون وقت ما تو ۹ سالگی نیم کیلو در ۳۰ سانتیم ،چرا ما باید ۹ سالگی‌روزه بگیریم اونا تو ۱۵ سالگی؟
من به سن شرعی اعتراض دارم!
( تیری تو تاریکی بلکه یکی فتوا بده روزه‌هام‌ نیازی به قضا نداره🤣😂)


من زیاد فتوا میدم
میخوای دست بکار شم واسه تو؟؟
من برم اون دنیا با خدا سر خیلی مسائل باید بشینم درست حسابی حرف بزنم 
فرشته ...:
۲ ارديبهشت ۹۷، ۲۱:۰۲

اگه قدرت بیانت خوبه نمیشه راجع‌به روزه‌های منم حرف بزنی؟:))


باشه 
سعی میکنم میون سوالام درخواست تورو هم مطرح کنم
:))
حصار آسمان:
۶ ارديبهشت ۹۷، ۲۰:۱۴

هنوز به نیمه شعبانم نرسیده بابا
نترسونید آدمو :)))
خخخخ


از اون چیزی که فکر میکنی بهت نزدیک تره
:خنده ی شیطانی
نیــ روانا:
۱۰ ارديبهشت ۹۷، ۰۷:۵۰

من به دلیل اشتباه محاسباتی ننه بابام و مرد همسایه که شیخ محسوب می شد یک سال زودتر روزه گرفتم زررررررررررررررررررررررررر
تو اون سال اول هم فقط دو روز اول رو که هنوز شیخ همسایه اعلام نظر نفرموده بودند روزه خواری کردم
تازه دو سال بعدش بود که شیخ اعتراف کردند اشتباه کرده اند (دختر خودش همسن من بود و جفتمون گرفتار بلا شدیم)
بعد هم همگی متفق القول گفتند اشکال نداره ثوابش میره برای اجداد و ....
یعععععععنی عمرا
من ثواب ی دیقه شو هم به کسی نمیدم
ی ریزه بچه بودم به جان خودم
مثلا میتونم پیشنهاد بدم ثوابش بیاد و جایگزین این سالهای آخری بشه که نصفه نیمه روزه گرفتم :دی


:)))))
اون به این در
والا این همه سختی این همه گشنگی 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">