مهاجرت

دقیقا از سال ۹۲ به معین ،مریم، مهلا ،فازی و وجیهه میگفتم باید بریم!این مملکت دیگه جای موندن نیست!اونام میخندیدن میگفتن کجا سیر میکنی عامو؟!

منم پافشاری میکردم که تا دیر نشده باید بریم و به دولت افغانستان پناهنده شیم
اونام دهن کج میکردن و بحثو عوض میکردن
فکر میکردن‌من شوخی میکنم
اما من کاملا جدی بودم
اگه ۹۲ با دلار ۳/۴۰۰۰ پناهنده شده بودم الان بعد ۵سال جامو باز کرده بودم و میتونستم برم یه کشور بهتر
ولی الان چی؟
با دلار ۱۲ هزار تومن از هفت باغ هم اونورتر نمیتونم برم
بچه ها من تو سال ۹۷ بهتون میگم که باید پناهنده شیم به دولت افغانستان!کاملا هم جدی هستم فرزندانم
کی میاد بریم؟!
اگه میپرسین چرا افغانستان؟باید بگم نمیدونم والا!
راستی همین‌الان خداروشکرکنین بخاطر دماغتون و ماچش کنین
هرروز عکسامو نگا میکنم و قربون صدقه دماغ قبلیم میرم،دلم براش تنگ شده!

آقای مُرَّدَد:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۲:۵۶

رفتی افغانستان عملش کن... اولش هم دماغت همچین رو فرم نبودا. دیدم که میگم :D

ولی جدا" رفتنی شدی خبر بده... یه سری چیز میز دارم برام ببر.


درسته گنده و پهن و کج بود ولی دوسش داشتم
:دی
چیز میز میدی ببرم یا بیارم برات؟
پریسا سادات ..:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۰۰

پول افغانستان ارزشش از پول ما ایرانیا بیشتره:|


چه کردیم با خودمون!
پریسا سادات ..:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۰۰

دماغتو عمل کردی؟؟؟


بله بله
پریسا سادات ..:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۱۲

مبارک باشه:)
امیدوارم راضی باشی از دماغ جدیدت:)


دخترم
دماغم زشت بود زشت تر شد
این تبریک داره ؟!
آقای مُرَّدَد:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۱۲

میدم ببری که بهت یه چیزای بهتر بدن بیاری دیگه. البته زیره به کرمون بردنه:)))) یه جورایی از این جیب به اون جیب کردنه. یه چیزو میدونی؟ کرمونیا افغانستانو برادر خودشون میدونن مثل ما مازندرانیا که استرالیا رو همزاد خودمون میدونیم. دیگه خلایق هرچی لایق. :D :P


تروخدا دیگه به من نگو
دیگه هرکی ندونه من که از شدت علاقه ی شماها به برادران افغان و سوغاتیشون خبر دارم
نگو نه ناراحت میشم
بهارنارنج :):
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۱۸

حالا چرا افقانستان:|به همین غلیظی

من یه چیزایی به گوشم خورده میخووام بپرسم ببینم تا چه حد صحت داره که اگه اوضاع خیلی بد شد و غیرقابل تحمل برم کانادا اون ورا:|البته اه در بساط ندارم...اما شنیدم آرایشگرارو راحت میگیرن:|حالا ببینم تو این گرونی من اصلا میتونم مدرکامو بگیرم:|


دخترم گوش به حرفم بده و پاشو بریم افغانستان
با دلار ۱۳تومن کی منو و تورو راه میده کانادا اخه
:|
نیز خیلی هم خوشگلیم
برگ سبز:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۲۰

وایستا وایستا
اول بگو معین کیه تا برم بقیه متن رو بخونم
خیلی وقته میخوام ازت بپرسم اینو


معین رفیقمه
فامیلش معینِ
نسر ین :
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۲۲

من خیلی جدی میگم که ما تعدادمون خیلی زیاده نمیتونیم مهاجرت کنیم خرج مون خیلی زیاد میشه


منکه میگم هممون راه بیوفتیم سمت مرز
مگه مرزبانا چند تا گلوله دارن
تهش چندتا شهید میدیم
برگ سبز:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۲۹

گچشو باز کردی؟
حال بذار پف هاش بالا پایین میشه هی


اره
داشتم خفه میشدم
:|
واران :):
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۳۷

بیا برو اربیل حداقل کلاس داره :))
افغانستان :دی


سلام
خوشحالم برگشتی
و خوشحالتر اینکه قالب وبلاگت برگشت سر جاش
تیره بود دیگه احتمالا نمی اومدم اینجا چون به رنگ تیر حساسم :)))


ینی فقط به خاطر قالبم میای وبم؟
خود من هیچ ارزشی ندارم؟
درسته زشت شدم ولی هنوز همون مریمم
:دی
آقای مُرَّدَد:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۴۱

یعنی ناراحتم کردی مریم ! خیلی بهم برخورد...:))


اسم ما فقط بد در رفته
بلاخره تونستم یه ذره حقانیت خودمونو ثابت کنم
:دی
پریسا سادات ..:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۴۸

:(
این حرفو نزن مریم جونم
منم دختر خالم یه بار یه چیزی شد دماغش شیکست بعد از چندین بار عمل کردن بالاخره حالا میتونه قبول کنه دماغشو اما هنوز میگه نمیتونه راحت نفس بکشه کلا خودش دوست داشت دماغشو عمل کنه ولی مجبور شد
منخودمم دوست ندارم هیچ وقت عمل زیبایی کنم چون فکر میکنم طبیعیش زیبایی بیشتری داره:)
حالا که دیگه عمل کردی عزیزم دیگه کاریش نمیشه کرد افتاده اتفاق...!


یاعلی
:|
ینی چندبار باید عمل کنم 
توروخدا
منو نترسون

پریسا سادات ..:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۳:۵۱

:|
دیگه به سختی یه دکتر خوب پیدا میشه:(
ولی اگه یه دکتر خوب پیدا کنی خیلی خوبه:) لازمم نیست هی بری عمل کنی:)


نه پریسا
من اگه تا اخر عمرم زشت بمونم  دیگه عمل نمیکنم
حتی اگه نتونم نفس بکشم و جان به جان آفرین بمیرم
:|
نیــ روانا:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۴:۰۷

والا منم سالهاست به فکر رفتنم
ولی امکانات موجود نیس
تا مجردی باید اقدام کنی
بعدش خیلی سخت میشه
ولی موافقم که به این مملکت دیگه امیدی نیس
دیگه نمیشه موند و ساختش
چون افتاده دست ی مشت زالو که فقط خون می مکند و سیرمونی هم ندارن


کاش یه جایی سیر بشن 
ول کنن
برن

پریسا سادات ..:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۴:۰۷

:|


:))
ماچ
پریسا سادات ..:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۴:۱۳

:)
ماچ متقابل


:)
تفی نباشه لطفا
پریسا سادات ..:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۴:۱۹

خخخخ
همچنین:)


:))
مرتضا دِ:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۴:۳۸

خوش بگذره


نمیای بریم؟

مرتضا دِ:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۴:۴۳

من جای دیگه میخام برم. تو با معین برو :)


نه معین خیلی میخوره
همش گشنشه
تنها میرم
بهتره
دلی دینگ:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۵:۰۵

منم ببر
میخوام اونجا شهید شم،خلاص


باید بیام کولت کنم؟!
_ حسان _:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۶:۱۶

نه با رفتن مشکل حل نمیشه فقط مشکل رو دور میزنیم.
کیف نمیده


متاسفانه مشکل مثل یه کوه شده که دیگه‌دورش هم نمیشه زد
باید گذاشت و مخالفش‌ادامه داد
دلی دینگ:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۷:۰۹

نه کولم نکنم،قبرم همون جا باشه مشکل ندارم:/


عزیزم عزیزم
چی شدی؟!
چرااینقد ناامید؟!
پسرک تنها:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۹:۴۵

باید قاطی افغانی هایی ک دارن برمیگردن شیم


فکرخوبیه
هلما ...:
۱۰ مرداد ۹۷، ۱۹:۵۲

ما فقیر بیچاره ها هم مستقیم اون دنیا :|


بیا خودم میبرمت عزیزم
حامد سپهر:
۱۰ مرداد ۹۷، ۲۰:۴۶

یه ساعت وایسا من با همه خداحافظی کنم آفریقا هم باشه میام:))


بجنب
هالی هیمنه:
۱۰ مرداد ۹۷، ۲۱:۱۲

حقیقتاً منم این چند وقته خیلی تو نخِ افغانستانم. خداکنه جور بشه، ولی نمیشه. حیف.


امروز یه متن میخوندم نوشته بود حقوق روزانه ی یه کارگر تو افغانستان که تو مزارع خشخاش کار میکنه ۲۸۰ هزار تومنه
:|
خیلیم کار شریفیه
هالی هیمنه:
۱۰ مرداد ۹۷، ۲۱:۳۱

البته باید این رو هم در نظر داشته باشید که هر کسی که تو افغانستانه این توفیق رو پیدا نمی‌کنه که پای زمین‌های خشخاش کار کنه. :)


مامیریم
توفیقشم پیدا میکنیم

نیلی ‌:
۱۱ مرداد ۹۷، ۰۰:۲۵

اگه باقراینا می‌آن منم می‌آم :|


:|
حالت تهوع بهم دس داد
ح. شریفی:
۱۱ مرداد ۹۷، ۰۲:۳۳

از افغانستان برو چین، از چین برو ژاپن و از ژاپن برو آمریکا، کلاً شبیه به سینه خیز رفتنه :)


شاید سر راه یه سر به کره جنوبی هم زدم

دلی دینگ:
۱۱ مرداد ۹۷، ۱۲:۳۴

هیچی نشدم عزیزم
اون موقع میخواستم بمیرم،الآن دوباره شعله های امید تو وجودم زنده شده:)


خب خداروشکر
:|

نیلی ‌:
۱۱ مرداد ۹۷، ۱۳:۵۰

اوه :| چه عکس‌العمل غیر منتظره‌ای :) خو نمی‌آم.


بیا بیا
دلم‌برات تنگ میشه
آقای سر به هوا :):
۱۱ مرداد ۹۷، ۱۴:۳۹

افغانستان که همین بغل دست ماست که...
بیا شهرمون من یه روش بلدم که بدون دلار و پاسپورت و ... میبرمتون اونجا:))


تضمینی؟!

آقای سر به هوا :):
۱۱ مرداد ۹۷، ۱۴:۴۶

ارع تضمینی ولی یکم بوی نفت و بنزین باید تحمل کنید:)


عدس که میشن
منم یه دو سه روز نقش نفت و بنزین بازی میکنم
اقای رمانتیک:
۱۲ مرداد ۹۷، ۱۲:۰۰

تو بدترین شرایط هم من کشورم رو ول نمیکنم برم
نباید تو کار خدا دست برد....عمل نمیکردین بهتر بود
یک بازیگر هندی هست انگشت شستش دوتاس در کل سه تا انگشت شست داره
بعد میگه که خدا منو اینجوری آفریده چرا تو کارش دست ببرم


افرین
تو به درد کشورت میخوری
با شعار باید موند ساخت ادامه بده
منم سعی میکنم قاطی عدسا برم 
:|
دست خدا درد نکنه ولی تو شعور بعضی آدماش دقت کافی رو به کار‌نبرده
همین باعث میشه ماخودمونو به دست دکتر جماعت و اتاق عمل بسپاریم
علیــ ـرضا:
۱۲ مرداد ۹۷، ۱۷:۰۷

افغانستان :/
پاکستان :/


خیلی هم خوبن
علیــ ـرضا:
۱۲ مرداد ۹۷، ۱۹:۵۵

:/
منم خوبم !؟


توهم خوبی
اونم خوبه
اون یکی هم تازه خوبه
:|
علیــ ـرضا:
۱۲ مرداد ۹۷، ۲۲:۴۷

:/
همه خوب شدن !


همه خودشونو زدن به خوبی
علیــ ـرضا:
۱۲ مرداد ۹۷، ۲۳:۰۷

شما چی خوب شدین یا زدین به خوبی


نزنم به خوبی که اوضاعم خراب تر میشه عامو
اقای رمانتیک:
۱۳ مرداد ۹۷، ۰۰:۵۱

شعور یه چیز ذایته که اطرافیان به وجودش میارن
و اینکه به حرفه مردم اهمیت ندین وگرنه باید هی تغییر حالت بدین
و درضمن اگه تو بدترین شرایط کشور رو رها کرد یعنی نامردی و ترسو بودن
بیل گیتس و مایکروسافت تو بدترین شرایط اقتصادی تاریخ کشورشون رشد کردن و الان به بالاترین رتبه ها رسیدن
تیکه هاتونم قشنگ بود ولی اینو بدونین افراد شجاع فرار نمیکنن میمونن و کشورشونو آباد میکنن


فرزندم ولیکن اینطور نباشدکه پست های قبلی من را نخوانده باشی 
برو یه سر به پست شیکاک من بزن تو همین صفحه بعد بیا دادگاه برام‌بگیر
:)
در ضمن من نه مُخ و نه حوصله ی بیل گیتس رو دارم
ترجیح میدم جوونیمو بردارم و برم
البته بدون پول زر هم زیاد میزنم
احسان ..:
۱۳ مرداد ۹۷، ۰۱:۲۴

افغانستان برید طالبان دست از سرتون بر نمیداره
برید سومالی لااقل گیر دزدای سومالی بیفتید شرفشون بیشتر از طالبان و داعشه
چرا به هند و لوکوزامبورگ فکر نمی کنید؟
من که میخوام برم المان..والسلام نامه تمام!


به پیشنهادت فکرمیکنم
سلام منو به آلمان برسون
:|
ز.الف:
۲۴ شهریور ۹۷، ۱۳:۲۰

افغانستان نه
ولی
استرالیا میام ://

+ سلام .. نتونستم ماچش کنم ولی خدا رو به خاطر داشتنش شکر کردم :)


متاسفانه فعلا هزینه ی رفتن به همون افغانستان‌رو هم ندارم
:دی
سلام
هر روز و هر ثانیه شکرکن :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">