شناسنامه ها،دروغ نمیگن!


مامانم سر هر چیزی شروع به درددل میکنه اما همه میدونیم ،همهههه اخرش به اواسط دهه۴۰ختم میشه 

همیشه از اسمش ناراضی بود 

اما هیچوقت با ناراحتی از ناراحتیش حرف نزد

اما من میفهمیدم

چون دخترش بودم

من میفهمیدم از اسمش ناراحت بود و از باباش

نمیگفت اما من میفهمیدم

ناراحت بود از بابایی که سر دختر دومش یادش میاد عععع مادری داشته که اسمش  کبرا بوده و اتفاقا خیلیم دوسش داشته و یک دفه احساس دین به مادرگرامشون باعث میشه که در یک حرکت انتحاری اسم ننه منو از نادره به کبرا تغییر بده

مامانم میگه کم شانسیش از همون انتخاب اسمش شروع شد

بچه که بودم همه جا بااعتماد بنفس اسم مامانمو میگفتم

فکرمیکردم این تنها کاریه که میتونم برای اسم مامانم انجام بدم و به مامانم بگم اونقدام اسمش بد نیست

داداشم که برای استخدامش اسم مادر پرسیده بودن در یک حرکت گازنبوری گفته بود زهرا!!!

حالا بماند که یه خاله دارم اسمش زهراست

یا دخترخالم که وقتی دبستان بوده با دوستاش که دورهم میشستن ،به اسم خاله ها که میرسن میگه مریم ،آناهیتا،زهره،زیبا

همه سکوت میکنن!!

اناهیتا وسط زهره و زیبا ؟؟؟اونم دهه۴۰؟؟؟؟ !!!!!

اما جایی که من فهمیدم اسم مامانم اونقدام خوب نیست سرکلاس زبان بود!!

از اون به بعد شدم مثل داداشم و دخترخالم

ولی خب هیچوقت به مامانم نگفتم بعضیا فکرمیکنن اسمش زهراست


مامانم بم میگه اولین شانس زندگیم سر انتخاب اسمم بوده

وقتی دخترپسر اولشون به دنیا میان،مامانم یهو عرق فرزندیش میگیرتش و تصمیم میگیره در یک اقدام خودجوش و شایدم پیرو رسم پدری ،اسمشونو بذاره علی و فاطمه 

طی عملیاتهای بعدی مامان بابام که منو داداشم پا به این دنیا گذاشتیم مامانم هر لحظه منتظر بوده تا بابام تلافی سالها پیش در بیاره

اما از اونجایی که خدا به من هرچی نداده یک پدر مهربون داده ،اسم منو داداشم هیچوقت هاشم و سکینه نشد

نخند

:|


نتیجه اخلاقی:هیچوقت سراستخدامتون اسم مامانتونو عوض نکنین ،چون شناسنامتون دروغ نمیگه!

علیـ ــر ضــا:
۷ تیر ۹۶، ۰۰:۱۲

🙁🙁🙁

مَـهدی (میرزای قدیم):
۷ تیر ۹۶، ۱۰:۲۳

سلام کلا متوجه نشدم...... اسم هم مگه درد داره؟ یا خجالت داره؟ اسم یه چیز قراردادیه برای اینکه شما رو بتونن صدا بزنن یا خطاب کنن. سکینه مگه بده؟ یا حتی هاشم؟ از اون حرفا زدیا.... از یه خانم مربی(معلم) بعیده والله.



سلام
اتفاقا معنی های قشنگی هم دارن
اما خب تو عرف اینطوری نیست
اسم خیلی چیز مهمیه،
تو دانشگاه یه هم کلاسی داشتم اسمش صغرا بود 
قشنگ میفهمیدم چقد حالش بده
تارفت اسمشو عوض کرد
خودش ب من گفت سختم بود،
این نشون میده اسم از یه قرار داد فراتره
بااینکه سُکَینهِ اسم قشنگیه اما هیچوقت دوس نداشتم اسمم باشه
اسم ادم باید بهش حال خوب بده
حالا اینکه چی شده اسمایی مث سکینه و ... حال خوب نمیدنو نمیدونم،اما خب نمیدن
مهدی و سعید عسکرپور:
۷ تیر ۹۶، ۱۲:۲۴

سلام ما مهدی وسعید(دوتا پسر خوشمل)براتون سرگرمی و نشاط داریم ......
لطفا مارا با نظرات دلگرم کننده خود همراهی کنید
متشکریم......

نویسه های یک پسرایرانی:)):
۷ تیر ۹۶، ۱۲:۴۲

راست میگیاولی اسم مادرم ((مریم))توی شناسنامه است ولی بهش میگن((شهین خانم))منم رفتم بین خانوماگفتم اسم مادرم((مریم خانوم))است،اگه ببینم کسی مادرم روبه اسم (شهین خانم))صداکنه راپورتشوپیش شوهرش میدم،تاادمش کنه
ولی اسم مقوله ای است مهمم واسم بایدمحترم وبزرگ باشه
مثلاًاسم من((آقاعلی))است واسم داداش خوشکلم((آقامهدی))است که من ازاسممم خیلی راضیمم و
تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه،این اسم زیباست نشان آدمیت


مام یه شهین خانوم داریم
:))

دل‌آرام میم سین:
۷ تیر ۹۶، ۲۳:۳۲

من همیشه بابت اسمم از پدر و مادرم ممنون بودم ولی نوشته‌تون رو درک نمی‌کنم. حداقل با اخلاق ۱۰ سال اخیرم :)



:))
بااخلاق الانتون چطور؟
زهرا:
۱۰ تیر ۹۶، ۰۹:۰۳

وای خدانکشتت

باهات موافقم
اسم مقوله مهمیه


:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">