به خاطر هلما !

مامانم همیشه میگه ادم باید دعوت شه تا بتونه بره مجلس امام حسین یا کربلا و یا مشهد

من میگم لزوما هرکسی که میره کربلا یا مجلس امام حسین دعوت شده نیست

ینی حتما نباید دعوت شی تا بتونی بری اینجاها

ینی بیشتر منظورم اینه که لزوما هرکی میره کربلا یا مجلس امام حسین ادم خوبی نیست

مامانم میگه ادم باید سعادت داشته باشه تا بتونه بره همچین جاهایی

من میگم سعادت زیاد مقوله مهمی نیست

مهم اینه بتونی اونجارو درک کنی،یه چی یاد بگیری ،رفتنت کیفیت داشته باشه

و با چه نیتی میری اونجا

مامانم هیچوقت تماما و کمالا حرفای منو قبول نکرد

ینی قبول میکنه اما میگه ادم باز باید دعوت شه یا سعادت داشته باشه تا بتونه به مقوله کیفیت برسه

****

شب عاشورا قرار شد با مامانم برای زیارت عاشورای بعد نماز صبح بریم مسجد

۱۲نیم رفتم که بخوابم

درو بستم

۱۲/۳۵پاشدم که برم دشویی

دستگیره درو دادم پایین 

باز نشد

درو قفلو باز کردم

باز نشد

گفتم نماز صبح میرم دشویی

ساعت ۴نیم پاشدم

دستگیره درو دادم پایین

باز نشد

درو قفلو باز کردم

بازنشد

بابامو صدا کردم

دستگیره درو میده پایین

باز نشد

زور زد

باز نشد

فشار داد

باز نشد

علی اومد

زور زد

باز نشد

فشار داد 

باز نشد

فحش داد

رفت

دشویی داشتم

مامانمو صدا زدم

مامانم بابامو صدا زد

بابام دوباره زور زد ،فشار داد

باز نشد

میگه قسمت نیست،بخواب فردا بازش میکنیم

مامانم تنها رفت زیارت عاشورا و همینطور  دختر خاله

دشویی داشتم

ناراحت بودم

و 

تو دلم به سعادت فکر می کردم....

محمد بحری:
۱۰ مهر ۹۶، ۲۱:۲۳

میخوای بگی اینکه در اتاقت باز نشد یعنی دعوت نشده بودی


نمیدونم....
شاید
زهرا:
۱۰ مهر ۹۶، ۲۱:۲۴

در باز شد بلاخره/؟


ن پ
من از دیروز صبح هنوز زندانیم و دشوییمم همچنان حفظ کردم
:/
اسمان ***:
۱۰ مهر ۹۶، ۲۱:۲۹

منم به این دعوت شدن اعتقاد دارم ...


 تو فکرم شدید...
Va hid:
۱۰ مهر ۹۶، ۲۱:۴۲

بله !!خب برخی ها واقعا انتزاعی و رویایی فکر می کنند!!


بهر حال اینکه  امورات دست خداونده بحث نیست!!اراده آدم خیلی اثر گذاره!!

خیلی به زیارت می روند !!خو ب و بد!!خیلی ها اصلا هدف زیارت نیست!واسه تفریح و ............!!

بهر حال بپذریم این هم یه نوع تندرویه !!!! 

چه زود از نظرت برگشتی!!!!!!! 


موفق باشید!!


ذهنمو مشغول کرده
به نظرم بی تاثیر نیست
banooye bahar:
۱۰ مهر ۹۶، ۲۱:۵۰

شاید حرف مامانت صحیح بوده 


نمیدونم...شاید
هلما ...:
۱۰ مهر ۹۶، ۲۱:۵۳

عنوان ^_^ 

الان از کوچه ذوق مرگی برگشتم :)
من؟؟ سعادت؟؟ در اتاقت؟؟ از همه مهم تر دسشویی :|
نمیدونم منم مثل تو فکر میکنم، حتی من میگم: میتونم آدم خوبی باشم، سعادت و لیاقتش هم داشته باشم ولی هیچ وقت نرم کربلا، نه که قسمت نشه کلا از بیخ و بن نخام برم.
از پنجره ای جایی یه مولفیکسی، ایزی لایفی چیزی بگو بدن. :)


:))
دیگه یه هلما که بیشتر نداریم
یه رابط خودت پیدا کن دیگه
:دی
موافق حرفاتم
خداروشکر همه یاری دادن دروبازکردن
کار به اونجاها نرسید
:)
آقای سر به هوا(o_0):
۱۰ مهر ۹۶، ۲۲:۰۳

خیر بوده

ولی من به دعوت اعتقاد دارم


یه حسی به من میگه اینکه اون روز نتونستی بری 
امام حسین نمیخواسته 
serek یزدان:
۱۰ مهر ۹۶، ۲۲:۱۱

به نظرم مقوله ی دعوت به مراسم عزاداری یا رفتن به زیارت با مقوله ی سعادت و بصیرت استفاده از این دعوت فرق داره...امام حسین همه رو دعوت میکنه یه جورایی بار عام میده حالا اگه ما نمی تونیم استفاده کنیم کم کاری ماست...به قول معروف گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه نیست...

از این جا موندنا کم برای من پیش نیومده...اون لحظه آدم دلش خعلییییی می سوزه اما در اصل هر جا موندنی بی سعادتی نیست یه وقتایی یه حکمتی پشت جا موندن هست...مثل جا موندن مختار از کربلا...چه بسا در اون لحظه که دل شما یه جوری شده بیشتر بهت نظر شده باشه...


چه خوب گفتی
خیلی خوب
باهات موافقم
ینی مال منم حکمتی داشت!
عارفه ...:
۱۰ مهر ۹۶، ۲۲:۲۱

من رونتونستی ازسعادت محروم‌کنی

:)فخر


:/
عصن تو خود سعادتی
پشمآلِ پشمآلو:
۱۱ مهر ۹۶، ۰۰:۰۶

من دعوت شدنو قبول دارم .. ولی لزوما خدا نباس ادمای خوبو فق دوت کنه .. یوخ طرفو میبره پیشش برا اتمام حجت .. بش بگه فرصتشو داشتی ولی هیچی نشد


اینم حرفیه
:)
آقای سر به هوا(o_0):
۱۱ مهر ۹۶، ۰۰:۲۱

یه سوال ذهنم مشغول کرد...

فامیلات وبت میخونن???


متاسفانه فقط دختر خالم
:|
واران ...:
۱۱ مهر ۹۶، ۰۰:۵۷

خوَشآلَه هلما :)))

خوشبحال هلما :)))


+
سلام :)
نظر من به نظر مامانت نزدیک تره :))
ولی قضا و قدر هم بی ربط نیست به این قصه :)

تو داستانی که شما نرفتین قضا و قدر بوده که نشده برین :) 


ببین مریم جان مریم بودین دیگه ؟:))
بعضی ها میرن کربلا و با پای خودشون میرن ولی دعوت نمیشن و میرن ولی زیارت هم نمیکنند !
یعنی توفیق زیارت هم پیدا کنند از بس خطاکار هستند بنظر خودم زیارتشون اونجوری به دل خودشون نمیشینه 
ببینید من سه سال پیش رفتم کربلا قسمت بشی برین .
اینو ایشالا داستانش رو خصوصی میگم براتون‌.

حالا اینا به کنار سال ۸۷ به مشهد رفتم یادمه 
من نفر ۴۳ ام ذخیره پای پروازی بودم بابام ۴۲ ام و یه آقای دیگه ای هم پای پروازی مشهد بود که عدد ۲۱ ام بود.
این آقا خیلی بداخلاق بودند خیلی اذیت کردند موقع نوشتن اسم شون تو اسامی پای پروازی !!
خیلی بد دهنی کردند !! فکر کنید چقدر بد دهنی کرد اینو خدا میدونه !
من ۴۳ اسمم در اومد رفتم سوار اتوبوس شدم بابامم دراومد همزمان میخواست بیاد سوار بشه که دیده بود  اون آقاهه مونده  که تا میخواست سوار اتوبوس بشه که بسمت هواپیما بره یهو از داخل هواپیما به اون قسمت خروجی  اطلاع دادند ظرفیت تکمیل شده !دیگه مسافر قبول نمیکنن!
با وجودی که ایشون بلیط گرفتن ولی قسمت نشد بیان یعنی میخواستن اسم پدرم رو حذف کنند ولی دیده بودند که من و بابام با هم هستیم ،  ایشون رو حذف کرده بودند ! یعنی قسمت ؛)
بمحض حذف ایشون مسافرای که با ایشون روبرو شده بودند همه یکصدا تو اتوبوس گفتند امام رضا نطلبیدش !
واقعا بنظر منم امام رضا  نطلبیدش !چون دل خیلی ها رو همون یه ساعت شکوند !
پس بنظر من باید سعادت داشت تا طلبیده بشی و بری :)
ولی گاهی قضا و قدر هم بی تاثیر نیست :)
بابت پرحرفیم ببخشید :))



سلاااام
ینی ممکنه اگه میرفتم میمردم
:دی
بله،مریمم مریم
:)
منتظر خصوصیتون هستم
:دی
منم فکرمیکنم امام رضا نطلبیدش
:|
منم یه بار ساعت 11 بهم خبر دادن ساعت 1 حرکتیم به طرف مشهد 
اینجا یعنی منم دعوت شدم یهویی؟؟
دیوانه ...:
۱۱ مهر ۹۶، ۰۲:۳۴

عجب دشویی مبارک و میمونی شده :|


:))
میبینی؟
نیــ روانا:
۱۱ مهر ۹۶، ۰۷:۵۹

اصلا چه معنی داره در اتاق خواب دخدر مجرد بسته باشه؟؟

هان هان؟؟؟
از امشب در اتاقتو باز میزاری چاهار طاااق
همینه که هس



جذبه رو داشتی؟؟ :))))


:|
سلام جذبه!
:))
عارفه ...:
۱۱ مهر ۹۶، ۰۹:۲۵

متاسفانه؟ناراحتی برم؟؟

بی تربیت
اسم بچموبذارم سعادت؟


:)))
شما مایه مباهات وب منی
:/

فیش نگار:
۱۱ مهر ۹۶، ۱۱:۲۳

به نظرت این قضیه دستگیره ربطی به بحث بالا داشت ؟

+ الان خوبی ؟ :)
+ ربط پست به هلما رو هم میشه بیشتر توضیح بدی‌ن؟ :)


کدوم بحث؟
:|
خوبم
خوبی؟
:|
دوتا کامنت اخر پست قبلی رو بخون ربطو میفهمی
:)

nily ..:
۱۱ مهر ۹۶، ۱۶:۲۲

نتیجه‌ی دشوویی داشتنت چی شد مریم؟! -_-


نامبرده در ساعت ۸نیم روز یکشنبه به دشویی دخول کرد
:)
واران ...:
۱۱ مهر ۹۶، ۱۷:۲۸

یعنی ممکنه اگه میرفتم میمردم؟


نه قضا و قدر یعنی همین که در بسته شد :))




ینی بسته شد که نمیرم
:)
nily ..:
۱۱ مهر ۹۶، ۲۰:۴۳

خیالم راحت شد! :|

نگران خانواده و تمیزیِ خانه بودم! D:


:))
نگران نباش
قدرت تحمل خوبی دارم
:دی
حصار آسمان:
۱۱ مهر ۹۶، ۲۰:۵۴

اینو میدونم که هیچ چیزی در این عالم بدون حساب و کتاب نیست

یاد اون داستان از حضرت عیسی افتادم که الان حوصله گفتنش نیست :)


:))
الان چی؟
الانم حوصله نداری؟
شاتوت ...:
۱۲ مهر ۹۶، ۰۱:۲۰

به نظر من هرکی میاد عزاداری نشون نمیده که صددرصد آدم خوبیه

اما ممکنه یه کار خوبی کرده باشه یا ذاتا انسان خوب و درستی باشه :) یا ممکنه هم نباشه اما درکل از طرف امام حسین دعوت میشن یعنی من با اون قسمت دعوت شدن موافقم اما با این هرکی میره یعنی آدم خوبیه رو قبول ندارم :))

حالا اینارو ولش کن ...خودت خوبی مریم ؟ :**


قوربونت برم
تو خوبی؟
تو خوب باشی منم خوبم
:دی
Aramam .F:
۱۲ مهر ۹۶، ۰۷:۵۰

توی بد وضعیتیم گیر افتادی ها...خخخخ 


بد
:)))
علیـ ــر ضــا:
۱۲ مهر ۹۶، ۰۸:۵۳

مامان که همیشه حرف حق رو میزنه شنونده باید عاقل شه خخخ


خیلی ممنون
:|
علیـ ــر ضــا:
۱۲ مهر ۹۶، ۰۹:۰۰

مریم اینقدر سرتو تو گوشی نبر یکم فواصل رو رعایت کن


:|
فواصل چیو
علیـ ــر ضــا:
۱۲ مهر ۹۶، ۰۹:۳۸

جمع فاصله هاس دیوونه


برووو
من فکرمیکردم جمع فصل هاست
:/
علیـ ــر ضــا:
۱۲ مهر ۹۶، ۰۹:۵۰

خخخ خب دیگه گفتیم کلاس داره خودمون ویرایشش کردیم
فقط منتظر تایید لایجانی هستیم خخ


ایشاالله اونم تایید میکنه
:|
علیـ ــر ضــا:
۱۲ مهر ۹۶، ۰۹:۵۳

ایشالا با  دعاها شما تایید میشه


:))
حصار آسمان:
۱۲ مهر ۹۶، ۱۱:۱۶

حالا این داستان حضرت عیسی خیلی ربط نداشت. به صورت غیر مستقیم کمی مربوطه :))

اون در مورد مرگ بود
که حضرت عیسی با یارانش از جایی رد میشدن که قبلا خونه یکی از اصحاب مخلص ایشون بود. دیدن خونه خراب شده و جسد اون یارش مونده زیر آوار و کسی کمکش نکرده. نیمی که زیر آوار مونده توسط کرم و مورچه از بین رفته و نیمی که بیرون مونده بود، توسط سگ و گربه و باقی حیوانات از هم دریده شده بود!
بعد رسیدن به جایی که یکی دیگه مرده بود. ولی از بدترین ظالم ترین آدمای اونجا بود.  مراسم تدفینی براش برگزار کرده بودن که انگار شاهی از دنیا رفته بود. با یه عالمه تشریفات و تکریمات
یاران حضرت عیسی از حضرت خواستن از خدا دلیل این اتفاقات رو بپرسه. که چرا اون مرد با ایمان باید اونجوری بمیره و این یکی اینجوری!
خدا به حضرت عیسی وحی کرد؛ اون مرد با ایمانی که به اون صورت مرد، مرد پاکی بود، اما یه گناه داشت. نخواستم وقتی با من روبرو میشه، اون گناه رو داشته باشه، به همین خاطر اینطوری جانش رو گرفتم تا پاک بشه. اونی ام که به اون صورت مرد، مرد گنهکاری بود ولی یه کار خوب توی زندگیش کرده بود. نخواستم وقتی با من روبرو میشه، به خاطر اون عمل خوبش، از گناهانش درگذرم. به همین علت پاداش کار خوبشو با این طرز مردن بهش دادم 

شاید بعضی اوقات ما تاوان گناهانمونو با این جور چیزا پس میدیم. بحث سعادت داشتن نیست
همیشه استجابت دعا نشونه پاکی نامه اعمال نیست و همیشه هم مستجاب نشدن دعا، نشونه گنهکار بودن نیست. بعضی اوقات دعات زود مستجاب میشه چون خدا نمیخواد واسه اون دعا، بازم بری سمتش. به قول آقای پناهیان، میخواد ریختتو نبینه! چون ازت دلگیره
چه بسا کسایی زیارت میرن و اصلا هیچ ثوابی به دست نمیارن و چه بسا کسایی توی خونه یه سلام میدن و ثواب هزاران زیارت براشون نوشته میشه!


این داستان نشنیده بودم
ممنون
ولی من دوس دارم دعاهام زود مستجاب شه
خب چرا خدااذیت میکنه
بده بریم دیگه
:|
حصار آسمان:
۱۲ مهر ۹۶، ۱۱:۳۶

اگه دوست داری زود مستجاب بشه، باید همیشه بری سمتش

واقعا، تا حالا جز در مواقع نیاز و حاجت، رفتی سمتش؟
خب خودت باشی ناراحت نمیشی؟ بنده هایی داشته باشی که همه وجودشون به تو نیازمند باشه، همه نشونه های قدرت تو رو ببینن ولی بازم فقط مواقعی که نیاز داشته باشن بیان سمتت؟
اونوقت سعی میکنی نیازشون رو دیر برآورده کنی تا کمی بیشتر ازت بخوان و این حدیث قدسیه. که خدا میگه دیر مستجاب میکنم چون عاشق شنیدن صدای خدا خداشون هستم. اگر زود مسجاب کنم، میرن و دیگه پیداشون نمیشه

بخوایم نخوایم، درد و حاجت باید باشه تا بریم سمتش و این برام کاملا جا افتاده. واسه همین بوده که بزرگان همیشه از خدا درد بیشتر طلب میکردن
چون درد تو رو از دنیا دور و به خدا نزدیک تر میکنه

ولی اصل عبادت اونه که هیچ حاجتی نداشته باشی و بازم بری سمتش. و این به دست نمیاد مگر موقعی که واقعا عاشق خدا باشی....


خب درسته که هروقت رفتم سمتش یه نیازی داشتم
اما اگه بخوام حساب کنم همش سمتش بودم
چون همش یه نیازی داشتم
هیچوقت هیچکدوم رفع نشد 
همش روی هم انبار شدن
من واقعا نمیتونم این قضیه ی که خدا دو.ست داره همش سمتش باشیم و همش صدای مارو بشنوه رو درک کنم
حصار آسمان:
۱۲ مهر ۹۶، ۱۲:۱۹

منم همینطور بودم. همیشه ازش خواستم و هیچکدوم مستجاب نشده. و دلیل این یکی رو نمیدونم. شاید به نفعت نیست. شاید نیاز به یه سری اسباب داره و گذر زمان. شاید بهترشو بهت داده. همیشه که نمیشه گفت مستجاب نشده. اصلا خدا تعهد کرده که مستجاب کنه! شاید دوس داره به اوج نیاز برسی و بهت بده. شاید میخواد امتحانت کنه. شاید بخاطر گناهانه. شاید میخواد صداتو بشنوه. ولی مستجاب میشه. حتما صداتو میشنوه و به موقع بهت جواب میده
بعضی اوقات آدم با خودشم روراست نیست. چیزی رو میخوای که دلت خیلی بهش مایل نیست یا اینکه چیزی رو میخوای ولی عقلت کاملا باهاش موافق نیست. خلوص باید باشه و خلوص جایی هست که تو تکلیفتو با خودت مشخص کرده باشی. با دلت، با عقلت و ابعاد اون خواستت رو به خوبی بشناسی
خیلی وقتا پیش میاد چیزی رو میخوای ولی خودتم نمیدونی با داشتنش چقدر تغییر توی زندگیت به وجود میاد. حالا خوب یا بد
و واقعا تا وقتی ندونی، مثل اینه که یه بسته پولو بدی دست یه بچه. ممکنه همشو پاره کنه چون نمیدونه به چه دردی میخوره. حتی ممکنه خیلی هم واسه داشتنش بی تابی کرده باشه ولی قدرشو میدونه؟! 
پس همیشه نمیشه گفت دلیل مستجاب نشدنش اینه که خدا نمیخواد. خدا عادله و از عدالت به دوره که به کسی نعمتی رو بده که از طرز استفاده اون عاجزه یا به حد و اندازه اون آگاه نیست
البته همونطور که گفتم بعضی وقتام زود مستجاب میشه چون یا لایقش بودی و درکش کردی. یا میخواد دیگه صداش نکنی!
در روایت هم داریم که خدا به بعضیا که حرف حق توی کلشون نمیره، نعمت و برکت زیادی میده. چون نمیخواد محتاج بشن. محتاج شدن مساوی است با رفتن به سمت خدا. یعنی نمیخواد برن سمتش. که البته بعید میدونم! این کار از رحمانیت خدا به دوره. البته شاید برای بعضیا واقعا لازم باشه این کار


تنها کاری که این روزا میتونم بکنم اینه که همش امیدوار باشم
به لطف خدا
به عشق خدا
درسته خیلی اذیتم کرده اما بخوام منصف باشم خیلی جاهام کمکم کرده
این رواز امیدوارم به لطفش خارج از هر قاعده و قانونی
فیش نگار:
۱۲ مهر ۹۶، ۱۶:۴۱

به تیتر حسودی‌م شد :)

+ بهانه برای نویسداندن دوستان


:|
بعد 3روز؟

علیرضا امیدیان نسب:
۱۲ مهر ۹۶، ۱۸:۵۶

خخخخخ چه جالب بود

من باتو موافقم
خیلیا هستن پولدار مثل اب خوردن میرن کربلا یا مکه اما هیچ درکی از کربلا یا مکه نداره
اما اگه خدا بخواد بری هرجوری شده میری و جوری حالت عوض میشه که خودت تعجب میکنی
این هم ربظی به سعادت نداره یه اتفاق که پیش میاد


ممنون که بامن موافقی
:)
من الله التوفیق:
۱۲ مهر ۹۶، ۲۱:۱۲

حتی اون آدم بده به قول شما(که من اونی را که روضه می‌ره خوب می‌دونم) که می ره کربلا یا هیئت یا روضه ... قطعا یه کاری کرده که باعث شده به همچین جایی بره ... عالم، عالم علت و معلول هست الکی نیست ...

حتما یه جایی یه کناری یه کاری کرده که امام حسین پسندیده ... یه کار خدایی کرده ...



ینی همه؟
همه ی همه؟
آقای دال:
۱۳ مهر ۹۶، ۱۵:۱۰

اصلا نوشته جدی هاتمیه طنزی توش دار 😁


هاتمیه؟
:|
آقای دال:
۱۳ مهر ۹۶، ۱۸:۱۹

اون جدی ها تون بود که اشتباه تایپی شد 😅


فکرکردم به زبون المانی صحبت کردی
:دی
من الله التوفیق:
۱۳ مهر ۹۶، ۲۰:۳۸

اعتقاد من اینکه همه، 

همه همه


حس خوبی بهم میده 
نوید شریفی:
۱۵ مهر ۹۶، ۲۳:۲۱

قسمت بوده 😉


اوهوم
:)
خانم لبخند:
۱۹ مهر ۹۶، ۱۰:۵۷

به نظر من قطعا باید دعوت شیم :)


شاید واقعا همینطوره
:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">