دزیره کلاری کسی که 2پادشاه اینده (فرانسه و سوئد )عاشقش شدن

همیشه تاریخ دوس داشتم

تقریبا تنها درسی بود که عاشق معلمش بودم و همیشه نمره های خوبی ازش گرفتم

و همینطور جز درسایی بود که تو کنکور درصد خوبی ازش نصیبم شد

کلاسای عمومی ای مثل تاریخ تحلیلی و انقلاب درسای شیرینی برام بودن که خیلی جدی و بادقت دنبالشون میکردم و انگار استادام میفهمیدن تنها دانشجوی مشتاقشون منم که هیچ میلی برای فرار از کلاساشون نداره

منو فهیمه هردوتامون عاشق تاریخ ، اهرام ثلاثه ،مصر ، نیل ، خانوم رحمانی ، ژان دارک ؛ کتاب سبز رنگ تاریخ ایران و جهان سال سوم دبیرستان و ناپلئون بناپارت بودیم

ساعتها حیاط پشت مدرسه میشستیمو و در موردشون حرف میزدیم

فهیمه همیشه میگفت :مرد نباید قدش کوتاه باشه

یاد حرف مامان بزرگم میوفتادم که میگفت قدکوتاها نصفشون زیر زمینن

به فهیمه همینو میگفتم

میگفت مخای خوبی هم دارن 

و من میگفتم در عین اینکه خودخواهن

بعد باهم تکرار میکردیم ناپلئون ... هیتلر ...

فقطم همین دوتارو میشناخیتم 

(که بعدها احمدی نژادم شناخیم)

:/

فهیمه دوس داشت جای ژان دارک میبود

اما من هیچوقت نخواستم 

اخه به کررات درد سوختگی رو حس کرده بودم

الان که دارم کتاب دزیره رو تموم میکنم 

واقعا نمیفهمم چرا از ناپلئون خوشم میومد

هرچی که به اخر کتاب نزدیک میشم تنفرم ازش بیشتر میشه

هیچوقت نمیخوام فهیمه این کتابو بخونه

خواهرم تا همین چند ماه پیش پراید داشت

از اینایی که مسلمان نشنود کافر نبیند

ما با این پرایدِ پارسال رفتیم مشهد 

جاتون که اصلا خالی نباشه 

احساس میکردم مورد غضب الهی قرار گرفتم 

رسیدیم امام رضا اولین دعایی کردم یه ماشین درست درمون از خدا براشون خواستم

خداروشکر به سال نرسیده دعام مستجاب شد

میگن خدا حاجت دل شکسته رو میده همینه

حالا مال من لنگ و کمر بود

لنگ و کمر من دیگه اون لنگ و کمر قبل نشدن

بعد کلی مزاکره با کمر و پاهام

توافق براین شد که دیگه مسیرطولانی سوار بر پراید نشم و اونام متقابلا دست به گزینه های رو میزشون نزنن و اذیت نکنن

تاهمین پنشنبه که مجبور شدم توافق نامه رو یک ساعت نیم نادیده بگیرم

منم که کلا لنگام درازه و در حالت عادی تو دستو پامه و مزاحم

ترجیح دادم جلو بشینم

تا نه مجبور باشم به ملچ ملوچ کناریم گوش کنم و

نه به ارنج کسی که تو پهلوم فرورفته فکرکنم 

(اصلا این جوری برای زنده و مرده کناری هامم بهتره ) 

اگ مث من از اون ژنای لنگ درازشم باشین 

درتمام طول مسیر  به این فکرمیکنین پاتونو چه جوری بذارین که جاشه

اخرا تازه اون گوشه موشه یه جای خوب پیدا کرده و برا خودش لم داده بود که یهو دییدم راننده زد رو ترمز

سرمو اوردم بالا در خونمونو دیدم

روم نمیشد به پام بگم رسیدیم بیا بیرون

:/

نقطه هایی از کمرم درد میکرد که تاقبل از اون اصلا فکر نمیکردم همچین جاهایی وجود داره

کمرم به واژه پراید حساسه

میشنوه یا میبینه تیر میکشه

:|

دنبال ربط نگردین

گشتم نبود 

نگرد نیست

|:

Hossein MK:
۸ آبان ۹۶، ۱۰:۳۰

اره واقعا بعضی از موضوعات و بحث های تاریخ واقعا جذابن ، ادم اصن دوس داره تا اخر بحث رو بدونه

پرایدم ک دیگه جهانی شده و بهتره درموردش چیزی نگیم 😄


دزیره با روح و روان من بازی کرد
:|

جناب دچـ ــــار:
۸ آبان ۹۶، ۱۰:۳۱

اون قسمت دعا توی حرم جالب بود :)

+ بی شک دزیره روایت های دزیره درمورد ناپلئون تمام واقعیت نیست :) چون ناپلئون به شما هم خیانت می کرد معلوم نبود چیا درموردش بگید


درسته
ناپلئون اگه به من خیانت میکرد که من چیزی در موردش نمیگفتم فقط چشاشو در میوردم 
|:
اما خب به خاطر خیانتش ازش متنفر نشدم
رفتارش با برادرش و مادرش و همسرش و ... منو متعجب زده کرد
قطعا یه ادم خودخواه میتونه بشه ناپلئون بناپارت
جناب دچـ ــــار:
۸ آبان ۹۶، ۱۱:۱۳

خب همین رفتارها رو شما داری از زبان دزیره میشنوی که قطعا حرفاش درمورد ناپلئون قابل اعتماد نیست :)

چون احتمال غرض شخصی در توصیفش بالاست


درسته
اما اگه حتی 50درصد حرفاش حیقیت باشه کافیه تا من ازش متنفر شم
البته در اصل خیانت ناپلئون هیچ شکی نیست
دیوانه ...:
۸ آبان ۹۶، ۱۱:۲۵

اسم کتابش چیه ?!

اول آهنگ چاوشی رو گوش کنین بعد بخونین :| همون دزیره
من ربط پیدا کردم ^…^ پراید به تاریخ می پیوندد


دزیره
:)
من ناپلئوون تو دزیره(با صدای چاووشی خوانده شود)



همانا ما تعجب زدگانیم از این ربط با ربط
:|
آقای سر به هوا(o_0):
۸ آبان ۹۶، ۱۲:۴۷

دزیره و سینوهه یکی بهم باهم پیشنهاد داد بخونم

ولی نشد دزیره بخونم اخرشم...

متنت خیلی قشنگ بود:)


منم پیشنهاد میکنم حتما سینوهه و دزیره رو بخون
در اولین فرصت
:)

آقای سر به هوا(o_0):
۸ آبان ۹۶، ۱۲:۵۲

سینوهه خوندم

تنها رمانی که باهاش کیف کردم فعلا


در ضمن منم تاریخ دوست داشتم ، همیشه 20 گرفتم تاریخ سوم دبیرستان
حتی 19 نداشتم!
هرچند موقع امتحان پایان ترم حالم بد بود به زور 10 شدم!


اوهوم
خیلی خوب بود
اما دزیره ازاونم بهتره

:)


تاریخ شیرینه
:)
محمد بحری:
۸ آبان ۹۶، ۱۳:۰۸

و البته دزیره ای که زیبا نبود!



شما من رو یاد یکی از دوستانم میندازید


به قول بز پیر
:)



دوستتون خوب بود یا بد؟

محمد بحری:
۸ آبان ۹۶، ۱۳:۱۳

بد بود


خیلی ممنون
|:
در خروجی بالا سمت راست
محمد بحری:
۸ آبان ۹۶، ۱۳:۱۵

بدِ خوب بود

بدِ دوس داشتنی
بدِ مهربون


واه
:|
اسمان ***:
۸ آبان ۹۶، ۱۴:۱۵

من 5دقیقه سر کلاس تاریخ ننشستم وباکمک خداوپیغمبر پاس میکردم فقط ...

در همین حد ارادتم به تاریخ زیاده:|


درود خدایان برتو
:|
Zeinab 78:
۸ آبان ۹۶، ۱۴:۲۱

من تازگی دزیره رو خوندم...

خیلی دوسش داشتم...
همش هم میرفتم تو ویکی پدیا نقاشی های همه شخصیت ها رو بررسی میکردم تا خوب خوب همزاد پنداری کنم با داستان:))
منم آخرش از ناپلئون متنفر شدم:/


:|
چقد جااالب
دقیقا منم همینکارو میکردم
تازه هی چندبارم میرفتم چک میکردم ببینم ژان زن دیگه ای میگیره یا نه
همینقد داغون
Va hid:
۸ آبان ۹۶، ۱۴:۵۶

تاریخ شیرینه البته به جز تاریخ تلخ گذشته خودمون!!


زندگیتون شاد!!


همیشه تاریخ اروپارو بیشتر از تاریخ خودمون دوس داشتم
چون کمتر حرص میخوردم
:|

آقای m.r:
۸ آبان ۹۶، ۱۶:۲۵

چه جالب
منم به تاریخ علاقه دارم ولی فعلا ترجیح میدم درسامو دنبال کنم
با افتخار دنبال میشی خوشحال میشم دنبالم کنی


ترجیح خوبی میدی
:|
نیــ روانا:
۸ آبان ۹۶، ۱۸:۲۲

😀😀😀

عالی نوشتی بانو لنگ دراز😀


قربونت برم
:)
Aramam .F:
۹ آبان ۹۶، ۰۹:۲۲

آغا شما که انقد مستجاب دعایی واسه ما نیز دعا کن:)

درک نمیکنم قد بلندارو زیاد:/چون خودم ریزم جا میشم هرجایی:)


:|
من اگه مستجاب دعوی بودم اوضام این نبود خواهر
زهرا:
۱۰ آبان ۹۶، ۱۲:۰۰

بابا تازه تامسون چی بود

یکی دیگه هم عاشقش بود
3تاااا
2تاپادشاه
اون یکیم تاجربود


تامسون چیه؟
پرسون بود
:|
همینو بگو
حالا ما چی؟؟؟
:/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">