فوتبال

دبستان که بودم شب ۲۲ بهمن بابام منو میذاشت رو کولشو میرفتیم روی حیاط و بلند داد میزدیم الله اکبر

باقر داد میزد 

من داد میزدم

باقر میگفت من بلند تر گفتم 

منم داد میزدم نه مال من بلند تر بود

که البته مال من بلند تر بود همیشه

راهنمایی که بودم جثه کوچیکی داشتم اما دیگه روی دوش بابام نمینشستم کنار بابام وایمیستادم الله اکبر داد میزدم

دیگه اینجا با باقر دعوا نمیکردیم

عاشق این کار بودم یه حس حماسی داشت یه حس برتری که نمیدونم از کجا اومده بود

الله اکبر گفتنمون که تموم میشد همه خوشحال و با لبخند برمیگشتیم تو خونه

دبیرستان که بودم دیگه داد نمیزدم حتی روی حیاطم نمیومدم.اون موقع بازهره هماهنگ میکردیم چیکار کنیم که راهپیمایی ۲۲ بهمن بپیچونیم

اما بابام همچنان الله اکبر میگفت ولی نه مثل قبل

دانشگاه که رفتم نبودم ببینم بابام الله اکبر با قدرت میگه یا اصلا نمیگه

بازم با لبخند برمیگردن تو خونه یا نه!

باقرهم که دیگه نگفت

دیشب که گل زدن برامون 

بابام تو کوچه بود

میگفت صدای جیییغ و داد و فریاد خوشحالی که از تک تک خونه ها بیرون اومد منو یاد شبای ۲۲ بهمن مینداخت

۲۲بهمن های ۲۰سال قبل ۱۵سال قبل

جواد تا ۱۰ دقیقه بعد بازی یهو دستشو مشت میکردو داد میزد گگگلللللل

علی بعد بازی پرتغال و اسپانیا تا یک نیم شب نشست و فکرمیکرد که باید چیکار کنیم به کی ببازیم به کی مساوی کنیم که بتونیم صعود کنیم

حالا ۲۰سال از اون روزایی که ما با ذوق و شوق الله اکبر میگفتیم گذشته،۲۰سالی که شاید هیچ شادی عمیقی تو دلمون ننشسته 

که هیچ شادی قلبمونو پر نکرده

که هیچ شادی مارو تا یک نیم شب بیدار نگه نداشته

ما خوشحال از یک برد نیستیم از یک گل اشتباهی نیستیم

شادی ما از تلاش ماست

از تونستن ماست

از خوشحالی علی ها و جواد هاست

از اینکه همه کنار هم بودیم

ازاینکه فهمیدیم ما ملت جز خودمون هیشکیو نداریم

از اینکه فهمیدیم چقد از شادی همدیگه میتونیم خوشحال باشیم 

حتی اگه امتحان داشته باشیم

حتی اگه کنج خونه نشسته باشیمو یکی یکی غمامونو پشت هم ردیف کرده باشیم

از اینکه بدور از همه ی تبعیض هایی که بهمون تحمیل کردن میتونیم کنار هم خوشحال باشیم

کیف کنیم

لذت ببریم

این فقط بخاطر فوتباله

این معنی رو فقط فوتبال میتونه بهمون بده

فوتبال چیزی فراتر از مرزهاست

چیزی فراتر از تعصب هاست

به قول عارفه فوتبال خودِ خود زندگیه

عارفه ...:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۳:۵۷

بارک الله مریم


قربانت
آشنای غریب:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۳:۵۹

الله اکبر *_^


خامنه ای رهبر
:))))
برگ سبز:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۴:۰۰

نه عزیزم بالا بردن ناگهانی کورتیزول و دوپامینه! که اگه گل نزنن سرخوردگی میاره! همین! :|


متوجه منظورت نشدم
ببخشید

بهرنگ قدوسی:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۴:۰۵

🤔🤔🤔


؟
در خدمتم
بهارنارنج :):
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۴:۱۵

خونه ماهم ،بذای مایی که کلا کسی تلویزیون نمیبینه دیشب دیدن فوتبال با هیجان اینجوری خیلی لذت بخش بود:)


فوتبال کلا لذت بخشه
دیگه جام جهانی باشه و ایرانم بازی داشته باشه دیگه هیچی
:)
واران :):
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۴:۲۱

سلام قهرمان :)
تبریک تبریک تبریک 🌹🌼
واقعا هم همینطوره . فوتبال خود خود زندگی است :)
و این حرف
ازاینکه فهمیدیم ما ملت جز خودمون هیشکیو نداریم

واقعا هم نداریم
دیشب از ذوق و شوق خندیدم و شادی کردم امروز کلی از ذوق شادی این برد و شادی مردم گریه کردم.
خدایا این خوشی ها رو از ما نگیر !آمین




+
مریم با این نوشته ات مصمم تر از قبل شدم نوشته هاتو بنویسم بعد بهت بدم که کتابش کنی :)
واقعا حیف اینا تو کتاب نوشته نشه :)


سلام ایرانی
:)))
از دیشب دوباره این شطوری ایرانی افتاده سر زبونم
تو به من لطف داری
اسمشم میذاریم
چطوری ایرانی!
آقای m.r:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۴:۴۴

عوضش ما هیچوخت رومون نشد الله اکبر بگیم


الله اکبر گفتن اعتقاد میخواد
که تو این سالا همراه خیلی چیزا اینم گرفتن
هلما ...:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۴:۵۲

میدونی مریم من همیشه شب بیست و دو بهمن جیغ میزنم الله اکبر هنوزم جیغ میزنم بدون اینکه بدونم برا چی جیغ میزنم :|


احتمالا خیلی خوشحالی دیگه
:))))
شایدم ازاین قضیه استفاده ابزاری میکنی برای تخلیه هیجانی خودت
نیـ ـلی:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۵:۲۵

من صدام گرفته نمی‌تونم زیاد برات کامنت تایپ کنم :|
[بینِ خودمون بمونه. از دیروز تا حالا هر کی بم می‌رسه و می‌پرسه صدات چشه؟ با افتخار می‌گم جیغ زدم. :))))))))) با افتخار‌ها :))) اینقدر داغانم :))]


:))))))))
خدانکشتت
الانم گلومون بگیره قبوله؟!
گلوم حدود ۱۸ساعت از دنیا عقبه
_ حسان _:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۵:۵۸

واقعا فوتبال چیز عجیبیه
+پستتون بی نظیر و حرفه ای بود.


بله بله
مچکرم
هادی ...:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۶:۲۵

نگا نکردم ک :|


اخه به تو هم میشه گفت پسر؟
:دی
حاج مهدی:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۶:۵۶

چقدر خوبه این پست!


اینم از عجایب فوتباله دیگه
هانا :):
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۷:۱۱

لایک:)


به خودت
:)
علیــ ـرضا:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۷:۳۴

احسنتم همسایه


:)
هلما ...:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۷:۵۸

احتمالا صرفا برا تخلیه انرژیه وگرنه جای خوشحالی نداره. :|


قطعا همینطوره
:|
Neo Ted:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۸:۰۲

و این است معجزه و قدرت فوتبال!


بله بله
برگ سبز:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۸:۰۴

میگم هیجانه همش!


آها
بله بله
سنجاب کوچولو:
۲۶ خرداد ۹۷، ۱۹:۲۱

فوق العاده نوشتی بانو :)


ممنانم :)
آلاء .:
۲۶ خرداد ۹۷، ۲۲:۲۵

فوتبال خعلی مزخرفه:))


خعلی
فکر کن ۲۲ نفر با شورت میدوعن دنبال یه توپ (به قول استاد حاج مهدی)
:)))
هویجوری:):
۲۷ خرداد ۹۷، ۱۱:۳۴

چشمام پر اشک شد دختر:)

حالا من بچه بودم بابام میخواست بره بگه الله اکبر ،من میگفتم نگووو بابا زشته،همسایه ها صداتو مشنون:/همسایه های ما خیلی ماستن آخه! الانم موهامو بکشن هم این کارو نمیکنم:))😅بچم ایمان از شدت ضعف داره تلف میشه:/

چند ثانیه قبل گل زدنشون دیگه ناامید شده بودم،گفتم برم نمازم و بخونم،از فوتبال که چیزی در نمیاد حداقل برم دعا کنم ،عاقا من تا وضو گرفتم دیدم صدای جیغ و داد اومد:)))
خودم شخصا برد ایران و به وضو گرفتنم نسبت دادم،شما رو نمیدونم:))حالا فک کن زودتر میرفتم نماز اول وقت میخوندم چی میشد،مراکشیا الان 3 تا زده بودن به خودشون:|
خلاصه ریا نباشه این خوشحالیا همه از خیر و برکت منه،خود شیفته أم خودتانیددد:)))


خواهشا چهارشنبه سعی کن همش قصد نماز کنی و هی وضو بگیری
:)))
جبران میکنم
نیــ روانا:
۲۸ خرداد ۹۷، ۱۹:۴۸

کی میگه جز خودمون کسی رو نداریم؟؟؟
اون بازیکن زحمتکش مراکش چیه پ؟؟
نمک نشناسی تا چه حد؟؟؟


:))))))
زدی تو خال
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">